Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Challenger50 van 2012

Frozz

Mei Lin Ang (46), Mei Lan Ang (42) en Alrik Koudenburg (36)

Wat: winkels met frozen yoghurt
Start: 2010
Personeel: +/- 30 oproepkrachten op nulurenbasis
Omzet: niet openbaar

[VOTEBUTTON GROUP=”Challenger 50 publieksprijs” ITEM=”Frozz”]

 

Meedingen voor de publieksprijs, Mei Lin weet het zo net nog niet. Ze wil zich op haar bedrijf focussen, niet op de publiciteit eromheen. “Ik wil mensen blij maken met een goed product. Natuurlijk is het een schouderklopje als we zouden winnen, maar dat is niet ons doel.” 

Toch heeft Frozz best wat publiciteit gehad. Het productidee klinkt ook zo simpel: een bakje yoghurt dat ter plekke wordt bevroren en wordt getapt uit de machine. Mei Lin at het voor het eerst op vakantie in de Verenigde Staten. “Mijn kinderen vonden het zo lekker dat ik de mogelijkheden ben gaan onderzoeken om het product in Nederland te verkopen. Wij hebben hier natuurlijk de mooiste koeien en de beste yoghurt van de wereld. Ik zag een gat in de markt.” 

Unique selling point is dat de yoghurt maar honderd calorieën bevat. Een gemiddeld ijsje bestaat uit room en suiker, en dan werk je al snel een veelvoud aan calorieën naar binnen. Is yoghurt niet een beetje zuur? Mei Lin: “Ja, maar we hebben er een ietsepietsje rietsuiker bijgedaan om de zuurte wat af te vlakken.” Na twee jaar op tijdelijke locaties heeft Frozz nu acht winkels op vaste plekken in Amsterdam, Amstelveen, Utrecht, Dordrecht, Breda en Maastricht. En bij Frozz zijn ze ambitieus: “Wij vinden dat heel Nederland aan de frozen yoghurt moet.” 

Tekst Eefje Rammeloo