'Grappig genoeg heeft mijn salesmotto in de loop der jaren allerlei vormen gehad, ook sterk bepaald door de opdracht van het moment of door de nieuwe inzichten die daardoor later ontstonden. Door al die jaren heen zijn wel altijd de drie thema's 'Er zijn voor klanten, je van de verantwoordelijkheid bewust zijn en op je kunnen bouwen' teruggekomen… '
'Ik kan je verzekeren dat het zeker niet makkelijk is om die drie thema's consequent vol te houden, en ik laat daar de afgelopen tijd ook zeker steken vallen. Mede omdat ik er zelf sterk in geloof, hebben we die drie thema's afgelopen jaar hier in Duitsland voor Schindler in de markt gezet omdat in deze industrie het daar nu precies ook om draait: een lift moet er zijn wanneer je hem nodig hebt, je moet ervan op aankunnen dat professionals zich om de veilige werking ervan bekommeren en dat die ook de verantwoordelijkheid voelen van hun werk.'
'Ik zou dus zeggen – in goed Duits: mijn motto is dat een salesman, -vrouw of -organisatie erop gericht moet zijn om voor de klanten te zorgen voor Verfügbarkeit, Verlässlichkeit & Verantwortung. Het is wellicht niet sexy, niet spannend en redelijk ontnuchterend, maar ik ben overtuigd dat het is wat in deze tijd nodig is… sexy is uit, zekerheid is in'