Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

25 onder de 25 van 2022

Maps Untold

Maps Untold

Gaby Gomes Branco, Jesse Knoop en Dennis van Ravenstein laten met de Stadsontdekker toeristen op stedentrip bijzondere plekjes zien op basis van hun persoonlijke interesses.

Wat: platform voor persoonlijke reizen
Wie: Gaby Gomes Branco (23), Jesse Knoop (24) en Dennis van Ravenstein (26)
Sinds: 2021
Website: Mapsuntold.io

Stel dat je uit Amsterdam komt en een weekend naar Den Haag gaat. Wat is dan leuk om te bezoeken? De software van Maps Untold geeft vakantievierders antwoord op precies die vraag. Toeristen die uit zijn op een stedentrip kunnen er zelfs hun ideale bestemmingen mee vinden.

Advies op basis van data

Dit alles werkt op basis van data. Je voert het systeem met je interesses, zodat je een profiel opbouwt. De software geeft je vervolgens adviezen voor bijvoorbeeld restaurants en musea op basis van je voorkeuren en de plekken die je in je eigen stad al bezoekt.

Maps Untold verdient vervolgens geld aan de – anonieme – inzichten die worden opgedaan. Deze informatie deelt het met de toerismebranche. Ook wil het geld verdienen door tickets te verkopen via het platform. De site werkt al in Tilburg, Ede, Den Haag en Kampen, waar de ondernemers samenwerken met de lokale afdelingen citymarketing en hun Maps Untold-widget op de site plaatsen.

Ondernemerswedstrijd gewonnen

Maps Untold komt uit de koker van Tilburgers Gaby Gomes Branco, Jesse Knoop en Dennis van Ravenstein. In juli wonnen ze een lokale Tilburgse ondernemerswedstrijd voor techbedrijven, de Tailors’ Den. Het leverde het drietal 250.000 euro aan support op. ‘Hiermee konden we ons product naar het volgende niveau brengen’, zegt Gomes Branco.

Dat ze jong zijn, zien de drie als groot voordeel. Gomes Branco: ‘Het is juist nu de tijd om te ontdekken, maar ook om fouten te maken omdat je juist zoveel tijd hebt. Daarnaast kan je nog zoveel leren van de mensen die verder zijn in zowel het leven als de business.’

Tripadvisor evenaren

Grootse plannen hebben ze dan ook zonder meer. Wat werkt voor stedentrips, werkt immers ook voor andere soorten vakanties. En richtte Maps Untold zich bij de start op citymarketeers, in feite is elk bedrijf in de reisbranche gebaat bij personalisering en gericht marketen van hun aanbod met data. ‘Over vijf jaar is Maps Untold hét customer data-platform in toerisme wereldwijd. Toeristen kennen de tool dan net zo goed als Tripadvisor.’

Mijn stem gaat naar deze 25’er:

(vink aan en vul je e-mailadres in ter controle)