Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

25 onder de 25 van 2019

Story of AMS

Doeke Leeuwis (23) en Coen van Hees (25)

Wat: Webbureau
Sinds: 2016
Medewerkers: 25
Waar: Amsterdam
Website: Storyofams.nl

Nu zijn er meer jonge ondernemers die prima websites, apps en andere digitale media leveren, maar Coen van Hees (25) en Doeke Leeuwis (23) springen eruit door hun razendsnelle groei: van nul naar 25 werknemers in nauwelijks 3 jaar tijd, een (vertrouwelijke) omzet met dit jaar zeven cijfers: dan doe je toch een paar dingen goed.

Future proof

“Future proof digital production, websites, apps en platforms” omschrijft Van Hees zijn service. “De reden dat veel bedrijven naar ons toekomen, is dat onze doorlooptijden snel zijn en omdat we future proof digitale producten bouwen. Daarmee bedoel ik dat ze schaalbaar en flexibel zijn. Update nodig? Nieuwe functie nodig? Aanpassing nodig? Bij ons is dit geen probleem, omdat we met de development-technologie werken waarmee ook Uber, Airbnb, Facebook en andere grote scaleups bouwen.”

Alliander, Intersport, Mollie: klanten van naam bedient Story of AMS zonder meer. Gezien de negen vacatures moet het bedrijf omkomen in het werk. “Doeke en ik zijn Story of AMS met nul euro begonnen, het is super gaaf om te zien dat we met elkaar een bedrijf hebben ge-bootstrapped dat dit jaar meer dan een miljoen (euro, red.) omzet gaat draaien. Daarnaast vinden we het beide heel bijzonder dat we een werkplek hebben gecreëerd waar iedereen met heel veel plezier naartoe gaat. Het laatste vinden we het belangrijkste.”

Jong zijn

Voor 25 onder de 25-begrippen zijn ze misschien veteranen, Van Hees en Leeuwis pitchen toch vaak genoeg bij mensen die twee keer hun leeftijd zijn. “We zien onze leeftijd nu als mega voordeel: klanten vertrouwen onze kennis in de digital space juist omdat we ‘jong’ zijn en ‘het’ snappen. Toen we startten, was dat anders omdat we vrijwel geen portfolio hadden. Klanten waren vrij sceptisch. Maar we hebben altijd doorgezet en elk project zo goed mogelijk opgeleverd, wat ook tot steeds grotere klanten leidt. Wat eerst een nadeel was, is nu dus een voordeel.”

Netwerk van bedrijven

Het ondernemerschap van Van Hees en Leeuwis gaat verder dan Story of AMS alleen. Sterker nog: in hun visie is AMS eerder een middel tot een doel: “We zien Story of AMS als de fundering van onze andere plannen, we willen er graag een mega succes van maken zodat we met het opgebouwde kapitaal de wereld kunnen helpen verbeteren. Eind dit jaar starten we een nieuw bedrijf met de naam Saltyweed. Daarmee willen we van zeewier plastic maken. En we lanceren binnenkort ook Blossom, een online service voor de health- en wellnessindustrie. Het moet een netwerk worden van bedrijven die elkaar voorzien van human- and financial capital. Uiteindelijk willen we de wereld beter achterlaten dan dat wij hem hebben aangetroffen.”

Van Hamburg tot New York

Dat betekent niet dat Story of AMS in een lagere versnelling gaat. “We willen het uitbouwen tot ‘s werelds grootste en beste productiehuis. Over 5 jaar hebben we vijfhonderd man in dienst en acht verschillende kantoren wereldwijd. Dit jaar nog gaan we onze vleugels in het buitenland uitslaan met drie nieuwe kantoren: in Hamburg medio iuni, Los Angelen in oktober en in november New York.”

Van Hees deelt graag zijn ervaringen met andere ondernemers. Zijn takeaways: “Dromen, durven, doen. En: samen bereik je zoveel meer dan alleen. Probeer daarom mensen om je heen te verzamelen die echt geloven in de visie en, niet onbelangrijk, met wie je 80 uur in de week kunt knallen! Want een eigen bedrijf hebben, betekent hard werken.”