Wat: social media en brand publishing
Sinds: 2016
Waar: Rotterdam
Website: Supermooi.media
Met Supermooi Media deelt Instagrammer, blogger en YouTuber Esmee Trouw haar eigen ervaring en kennis op het gebied van social media met andere merken. Met Supermooi maakt de influencer met haar team tekst-, foto- en videocampagnes en online marketingstrategieën rondom influencer marketing via Instagram en Facebook. Dat deed zij tot nu toe onder meer voor Opel, Nivea, L’oréal en Coolblue.
Het woord influencer is niet per se favoriet, zei Trouw eerder bij Marketingtribune. “Het gaat er juist om dat deze persoon op een creatieve manier een merk of product weet in te zetten en daarmee de doelgroep kan inspireren. Zonder dat het direct gaat om de doelgroep te beïnvloeden tot actie.”
Als jonge ondernemer werd de zelfbenoemde girlboss gelijk in het diepe gegooid, vertelde zij bij haar nominatie voor de Jonge 100 van jongerennieuwssite Ondertussen.nl: “In 24 uur lag ik huilend in bed omdat degene met wie ik Supermooi samen zou opstarten, er plotseling uitstapte en heel veel op mij terecht zou komen, en ik even niet zag hoe ik dat ooit moest gaan doen. Waarna ik ’s ochtends opstond, genomineerd werd voor de Jonge 100 en ’s avonds een presentatie voor heel veel volgers moest geven over wat ik doe en hoe ik daarmee begonnen ben. Zo ging ik van super down naar super high, van mega hyper en emotioneel naar serieuze businesstalk. Dan moet je wel even schakelen.”
Haar lage leeftijd heeft voor- en nadelen, zei Trouw tegen Fashionchick.nl. “Ik vind het lastig om leiding te geven aan mensen die ouder zijn dan ik en soms veel meer ervaring hebben. Aan de andere kant durf ik wel risico’s te nemen omdat ik nog niet veel verantwoordelijkheden en verplichtingen heb. Ik heb nog veel vrijheid en daardoor kan ik vaker denken: let’s just do it!”