Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

25 onder de 25 van 2018

Returnista

Quinten Muller (24) en Olivier Muller (26)

Wat: Flexibele retourservice
Sinds: 2017
Omzet 2017: niet voor publicatie
Medewerkers: 5
Waar: Amsterdam
Website: Returnista.nl

Op het moment dat een bestelling niet naar wens is en je deze moet retourneren, word je veelal in de steek gelaten en aangewezen op een afgelegen tabakszaak om zelf je pakket heen te brengen… en eenmaal aangekomen sta je ook nog vaak lang in de rij. Niet echt een positieve laatste indruk die je je klant geeft vanuit de webshop bezien. Quinten en Olivier Mullen vonden dat dat beter moet, dus halen zij met Returnista retourpakketten op waar en wanneer de klant dat wil.

“Wij stellen retouren centraal”, aldus Quinten. “Onze propositie is grotendeels uit consumentenperspectief geredeneerd. Als consument wil je het gevoel hebben dat als je een aankoop doet, dat je indien het product niet bevalt met een overzichtelijk proces kan retourneren. De e-commercepartij die dat het best faciliteert wint. Kleine tijdvakken en groene logistiek zijn hierbij essentieel.”

Aansprekende klanten

Het duo ging op zoek naar een logistieke partner en kwam uit bij Sandd. Alle logistieke handelingen voor Returnista worden uitgevoerd door de blauw-geuniformeerde bezorgers. Door de omvang van het Sandd-netwerk (zo’n 18.000) kan Returnista een snelle uitrol van de dekking garanderen.

De Amsterdamse startup heeft daardoor al een aantal aansprekende klanten binnengehaald, waaronder herenfashionketen Oger, brillenverkoper Ace & Tate en sportwinkel Decathlon. “Maar de grootste mijlpaal in ons jonge bestaan is toch wel het samenwerkingsverband met ASOS, één van de grootste fashion e-tailers ter wereld”, vertelt Quinten.