Persbericht - Wat als de besturingsapparatuur niet meer ondersteund wordt doordat het obsolete raakt of dat de kennis verdwijnt en het hele productieteam wil dat het op dezelfde manier zou doorgaan? Peter Goeijenbier, een ervaren engineer en ondernemer uit Noordwijk, Nederland, lanceerde SupportPoints - een online platform met een netwerk van experts die de PLC-kennisbehoeften van service suppliers en eindgebruikers 24/7 ondersteunen.
“Al meer dan 30 jaar voorzag ik gevestigde bedrijven van onderhouds- en reliability engineering. Het is een gangbare praktijk dat ze vertrouwen op PLC (Programmable Logic Controllers) die al vele jaren bestaat, terwijl de PLC-fabrikant niet langer technische ondersteuning biedt voor verouderd apparatuur. Wat gebeurt er als het systeem niet goed werkt? Dit is een probleem waarmee veel productieteams geconfronteerd worden. ” zegt Peter.
Om aan deze wereldwijde behoefte te voldoen, lanceerde Peter samen met zijn dochter Loesje en met behulp van Moqod, een software ontwikkelingsbureau, SupportPoints.
SupportPoints is een online digitaal platform dat klanten verbindt die PLC-problemen tegenkomen met experts die defecte PLC’s en softwaremodificaties ondersteunen. Met een internationaal netwerk van 2.500 bieden PLC-experts van SupportPoints de kennis en knowhow om alle controllers te bedienen, zowel verouderd als recenter van de grote merken zoals Siemens, ABB, Allen-Bradley en Schneider Electric.
“Verouderd apparatuur hoeft niet in onbruik te raken. Met voldoende ondersteuning kunnen deze vertrouwde apparaten zelfs een integraal onderdeel blijven van elk productieproces. Op deze manier kunnen producenten de levensduur van vertrouwde systemen verlengen met een hoge uptime en een hoge kosteneffectiviteit bereiken. “, aldus Peter. Het is een kosteneffectieve manier om levensduur te verlengen en bij te dragen aan circulariteit.
Klanten met een technisch probleem kunnen direct zoeken naar een expert in hun gebied of een probleem posten waarop PLC-experts kunnen reageren. De expert ondersteunt op afstand. Het is ook mogelijk om gelijktijdig met enkele experts contact te nemen om de beste oplossing te vinden. Het platform is zo ingericht dat deze communicatie snel en efficiënt georganiseerd wordt.
Degenen die aan SupportPoints werken hebben dit probleem nauwkeurig bestudeerd en ontdekten dat dat snelheid van essentieel belang is. In veel gevallen is de juiste PLC-ondersteuning niet beschikbaar of wordt er traag gereageerd, wat kan leiden tot langdurige en kostbare productieverliezen. SupportPoints houdt er rekening mee en levert 24/7 PLC-assistentie binnen enkele minuten dankzij wereldwijde tijdsverschillen.
Loesje Goeijenbier, hoofd marketing bij SupportPoints, ons motto is: kennis is een commodity. Haal het wanneer u het nodig hebt. Dit is een nieuwe manier van denken over kennis en geeft het disruptieve karakter van het platform aan. U hebt geen veel minder specialistische expertise nodig in uw technische afdeling. Moderne online tools bieden er direct toegang toe wanneer deze nodig zijn.
SupportPoints heeft gereageerd op het wereldwijde tekort aan PLC-vaardigheden door experts van over de hele wereld in te schakelen. Er is veel vraag naar kennis en expertise. Dankzij een wereldwijd netwerk van geteste en gewaardeerde technici-experts wordt de ondersteuning gegeven in ruim 47 talen en is wereldwijd beschikbaar.
“SupportPoints is een slim, gebruikersgericht Saas-platform, met een intuïtieve interface. Bij de ontwikkeling van SupportPoints hebben we de beste werkwijzen toegepast voor het bouwen van webplatforms met complexe logica, terwijl we het gemakkelijk ondersteunen en rekening houden met toekomstige groei en schaalbaarheid”, legt Anton Kolpakov, die de ontwikkeling van het systeem vanuit Moqod beheerde, uit.
Oprichter en eigenaar Peter Goeijenbier: “Of het nu gaat om storingen of software modificaties, verouderde of recentere systemen, wij bieden snelle en efficiënte ondersteuning. Ieder moment, elke dag. De toekomst kan disruptief zijn: bereid je erop voor, vind manieren om hierop te participeren!”
Over SupportPoints:
SupportPoints is het geestesproduct van Peter Goeijenbier, een vakkundige onderhouds- en reliability engineer en ondernemer. Peter Goeijenbier heeft meer dan 30 jaar ervaring in het adviseren van maintenance engineering, analyse en ontwerp fabricage workflows, van het creëren van concepten en strategieën tot de implementatie hiervan. SupportPoints is een flexibele kennisschil voor technische teams overal ter wereld.
Over Moqod:
Moqod is een leverancier van software engineering en IT-consultancy met hoofdkantoor in Amsterdam. Moqod helpt topbedrijven bij digitale transformatie met behulp van de nieuwste technologieën, domeinkennis en flexibele benaderingen. Het ontwikkelingsproces van Moqod is gecertificeerd in overeenstemming met de beveiligingsnorm ISO 27001.
Contact Partner: Peter Goeijenbier
Telefoon: 06389 38411