Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Zo zet je een social media strategie uit voor jouw bedrijf 

Laatst bijgewerkt: 11-05-2022 18:00:05

Persbericht - Zo zet je een social media strategie uit voor jouw bedrijf 

Online marketing kent verschillende vormen. Denk bijvoorbeeld aan zoekmachine optimalisatie, waarvan het doel is zo hoog mogelijk in de zoekresultaten te komen. Des te hoger in de zoekresultaten, des te groter is over het algemeen ook het aantal bezoekers en daarmee het aantal potentiële klanten wat je website weet te vinden. Een andere vorm van online marketing is social media marketing. Het is steeds belangrijker geworden voor (beginnende) bedrijven! Op social media heb je de mogelijkheid de interactie aan te gaan met de doelgroep van je organisatie. Deze interactie is benodigd om de naamsbekendheid van je bedrijf te verbeteren.

Online adverteren op social media of in de zoekmachine 
Social media marketing kan ook het adverteren op platforms als Facebook en Instagram betekenen. Online adverteren via social media, maar ook via een zoekmachine biedt als voornaamste voordeel dat je advertenties sterk kunt richten op de doelgroep van je bedrijf. Dit is bij offline advertenties, zoals een reclamebord in de stad of een advertentie in de krant, veel lastiger. Het inzetten van social media marketing is niet eenvoudig. Hoe spreek je de doelgroep van je bedrijf aan? Wat werkt wel en wat juist niet? Hoe zet je een viral campagne op? Om succesvol te zijn in het creëren van een social media marketing strategie, loont het hier een bedrijf voor in te schakelen. 

Bedrijf benaderen voor een complete marketingstrategie 
Overigens is het inschakelen van een internetbureau niet alleen verstandig, wanneer je een social media strategie uit wilt werken. Vertrouw ook op de hulp van zo’n partij bij het uitwerken van een algemene marketingstrategie. Hoe combineer je de campagnes op social media met de advertenties die je koopt in de zoekmachine? Op welke manier kun je SEO combineren met SEA en wat betekent dit voor de resultaten op de korte- en lange termijn? 

Zelf een start maken met een social media strategie 
Om zelf alvast een begin te maken, is het verstandig te starten met het uitwerken van een aantal persona’s. Een persona is een gedetailleerde beschrijving van iemand die je als klant van jouw organisatie zou willen zien. Hoe oud is zo iemand? Wat zijn diens interesses? Op welk social kanaal vind je deze persona terug? Een zakelijke klant van midden 40 bereik je bijvoorbeeld sneller via LinkedIn, dan een tiener of student. De persona’s vormen de basis voor de social media strategie.