Zo kan jij je kantoor versieren voor de feestdagen

Laatst bijgewerkt: 22-11-2021 15:23:13

Persbericht - Kerstmis is een tijd van het jaar waar veel mensen vol verwachting naar uitkijken. De komst van de feestdagen zorgt voor velen voor een gevoel van verwachting en saamhorigheid, ook onder het personeel. De vrolijke stemming, de muziek, en de vreugde in de lucht zijn genoeg om elke kantoormedewerker zich gelukkig te laten voelen. Om dit gevoel van verbondenheid te versterken, kiezen veel werkplekken ervoor om het kantoor te versieren. Hier komt ook nog eens bij dat medewerkers die zich fijn voelen

Een overkoepelend thema
Mocht je je zorgen maken over een rommelige aanblik die kerstartikelen op kantoor met zich mee kunnen brengen, is het erg handig om te werken met een overkoepelend thema. Het voordeel hiervan is namelijk dat thema’s vaak werken met terugkomende kleuren. Door het aantal kleuren die terugkomt in de kerstversiering te beperken, ziet een versiert kantoor er juist aantrekkelijker uit voor zowel medewerkers als klanten die over de vloer komen. Deze terugkomende kleuren kun je afstemmen met de kleuren die terugkomen in het meubilair van het kantoor. Ook kun je ervoor kiezen bepaalde kleuren extra te accentueren, door bijvoorbeeld kerstballen toe te voegen in dezelfde kleur als het logo van je bedrijf.

Kerstartikelen op het kantoor én in het kerstpakket
Naast dat kerstartikelen op het kantoor kunnen worden opgehangen, kun je er ook voor kiezen het kerstpakket van de medewerkers er op deze manier aantrekkelijker uit te laten zien. Zo kun je naast dat je de bureaus of tafels versierd met kerststukjes, deze stukken bijvoorbeeld ook voor het kerstpakket gebruiken. Een mooie opmaak van een kerstpakket draagt daarnaast bij aan het gevoel van waardering dat de medewerkers voelen. Het geeft blijk van een weldoordachte keuze waardoor medewerkers zich net een beetje meer bijzonder voelen tijdens de feestdagen. Alternatief gezien zou je zelfs een doe-het-zelf kerststuk kunnen samenstellen en toevoegen aan het kerstpakket. Zo kunnen medewerkers zelf hun eigen kerststuk samenstellen.

Kerstverlichting en andere kerstartikelen
Vaak denken mensen bij kerstversiering op kantoor alleen aan kerstballen en kerstbomen. Dit is erg zonde, vooral omdat de donkere wintermaanden zich uitstekend lenen voor net dat beetje extra licht. Kerstverlichting is verkrijgbaar in allerlei soorten en maten en kan bovendien ook voor een elegante uitstraling zorgen. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om kerstverlichting langs de randen van de muur of ramen te hangen. Je kunt kerstverlichting ook goed combineren met wat kerstslingers of een slinger van dennentakken voor een extra kerstgevoel. Voor meer inspiratie kan je natuurlijk altijd terecht bij een groothandel kerstartikelen.