Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Wooninfluencers: mooie wooninspiratie en stijlvol decoreren. Maar dan anders…

Laatst bijgewerkt: 08-01-2024 10:19:32

Persbericht -

Het is inmiddels een jaar geleden dat de vernieuwende wooninspiratie website Wooninfluencers online ging. En met succes, want inmiddels geven al ruim 60 wooninfluencers wooninspiratie en tips over decoreren.

Tijd om de balans op te maken en kennis te maken met de oprichters.

Wie is Wooninfluencers? 

De oprichters zijn twee oude bekende van elkaar. Veertien jaar geleden nodigde Ronald Barends –  eigenaar van Huislijn.nl – Stephanie Hopmans uit voor een sollicitatiegesprek. Het gesprek verliep online via een krakkemikkige verbinding, aangezien Stephanie op dat moment in Cambodja zat, midden in haar wereldreis.

Maar de vonk was overgesprongen. En direct na haar wereldreis startte Stephanie als marketing manager bij Huislijn.nl. Samen zorgden zij ervoor dat Huislijn.nl een succesvol huizenplatform werd, met soms meer dan een miljoen bezoekers per maand.

Na 5 jaar koos Stephanie voor een nieuw avontuur en richtte haar eigen Marketing & Adviesbureau op.

Nieuw wooninspiratie platform

Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan en in 2022 vond Ronald het tijd voor een hernieuwde samenwerking. Het werd namelijk tijd voor iets leuks: een nieuw wooninspiratie platform. Ronald nodigde Stephanie uit om samen aan dit avontuur te beginnen. En daar had Stephanie wel oren naar, sterker nog ze had uitgesproken ideeën over hoe het platform eruit moest komen te zien.

Stephanie: ”Marketing is echt mijn ding; wooninspiratie laat ik graag aan anderen over, haha. De vraag was aan wie? We wilden niet weer de zoveelste VT Wonen worden, maar het anders doen. Als online specialisten weten wij beiden hoe moeilijk het is om gevonden te worden op internet, vooral als je niet zo bekend bent. En toen ontstond het idee: iedere schrijver met een passie voor wonen hetzelfde podium bieden, waarbij zij het gezicht van de website worden. Alles zou om hun draaien”. De naam was snel bedacht: Wooninfluencers.

Ronald Barends: “Het vernieuwende – en daarom is het ook zo leuk – is niet dat 1 redactie de artikelen schrijft, maar juist een heleboel unieke, gepassioneerde wooninfluencers. Je maakt kennis met leukste wooninfluencers die je mogelijk over het hoofd ziet in de wirwar van sociale mediakanalen.

Elke wooninfluencer heeft zijn of haar eigen stijl en visie, en behandelt onderwerpen vanuit hun persoonlijk perspectief. De teksten zijn authentiek, wat de website, in combinatie met de diversiteit van de wooninfluencers, een goede vibe geeft. Inmiddels delen meer dan 60 wooninfluencers dagelijks  nieuwe blogs vol wooninspiratie en tips om stijlvol te decoreren.

Doordat we de blogs ook promoten op Huislijn.nl en op sociale media, is de website een interessante marketingtool voor de wooninfluencers die willen doorgroeien. Win-win!”

Decoreren van een Balinees interieur…

De onderwerpen zijn inderdaad divers, net als de wooninfluencers zelf. De een heeft verstand van decoreren, terwijl de ander vertelt over hoe je je huis kunt inrichten als je samenwoont met een kat. Weer een ander geeft tips voor rustige leefomgeving door middel van akoestische panelen. Er zijn zelfs wooninfluencers die schrijven over de nieuwste trends vanuit exotische plekken als Bali, Curaçao of Valencia. Want hoe decoreren ze daar? Het zijn persoonlijke verhalen van mensen met een passie voor wonen en dat spat ervan af. Dat maakt het extra leuk om te lezen.

Unieke content, levert extra opdrachten op

Sinds de lancering in januari 2023 groeien ze snel. Het feit dat de artikelen van de wooninfluencers niet onopgemerkt blijven, blijkt uit het gegeven dat ze nu al meer dan 500 schrijfopdrachten hebben ontvangen van andere partijen. Voor de wooninfluencers is dit interessant verdienmodel, aangezien ze tegen betaling de gewenste artikelen kunnen schrijven. Niet alleen is dit goed voor hun portemonnee, maar het vergroot ook hun zichtbaarheid op diverse websites, wat van grote waarde is voor de EEAT.

Het werkt als een vliegwiel

Stephanie Hopmans: “We zijn trots op het enthousiasme dat onze community uitstraalt, de authentieke onderwerpen die worden behandeld, en de mogelijkheid die onze website biedt voor iedereen om te groeien. Maar waar we misschien wel het meest trots op zijn, is het hechte netwerk dat onze wooninfluencers al hebben opgebouwd en het enthousiasme waarmee ze elkaars content delen op social media. Hierdoor creëren we een krachtig ecosysteem waarin elke nieuwe influencer bijdraagt aan het vergroten van ons bereik, dat het werkt als een vliegwiel”.

Wooninfluencers.nl geeft ook wooninspiratie aan andere websites. Ze helpen websites met hun contentstrategie door authentieke blogs aan te leveren, geschreven door de wooninfluencers. In een markt die momenteel wordt overspoelt door AI teksten, zijn de zelf geschreven artikelen van wooninfluencers gewild. Websites worden één voor één afgestraft door Google, het plaatsen van AI artikelen blijkt niet rendabel.

Dus deze website vol wooninspiratie en decoratietips is er een om in de gaten te houden. Tip! Ook inspiratievol is het Instagram account van Wooninfluencers.