Wat doe je in een kerstpakket voor je personeel?

Laatst bijgewerkt: 26-03-2024 16:09:26

Persbericht - Kerst is een tijd van genieten en waardering tonen voor de mensen om ons heen.

Als werkgever is het samenstellen van het perfecte kerstpakket een kans om je dankbaarheid te uiten en je team te verwennen. Maar wat maakt een kerstpakket nu echt memorabel en gewaardeerd door je medewerkers?

Wat zijn de opties?

1. Eten en drinken

Voedsel- en drankitems zijn een klassiek onderdeel van kerstpakketten. Chocolade, koekjes, thee, koffie, wijn, champagne, noten, gedroogd fruit en gourmet snacks zijn items die vaak worden gewaardeerd omdat ze bijdragen aan de feestelijke sfeer tijdens de vakantieperiode. Deze lekkernijen kunnen niet alleen de smaakpapillen van je personeel verwennen, maar ook een gevoel van warmte en gezelligheid creëren. Ook steeds populairder wordt een koffie kerstpakket.

1. Wellness-producten

De vakantieperiode kan soms stressvol zijn, daarom kunnen wellness-producten een welkome toevoeging zijn aan het kerstpakket. Luxe bad- en douchegels, handcrèmes, geurkaarsen, massageoliën, badbommen en wellness-geschenksets kunnen je werknemers helpen ontspannen en tot rust komen na een drukke periode op het werk. Door deze producten op te nemen in het kerstpakket, toon je zorg voor het welzijn van je personeel.

1. Kook- en bakaccessoires

Voor werknemers die van koken houden, kunnen kook- en bakaccessoires een geweldig cadeau zijn. Kookboeken, keukengerei, kruiden, specerijen en bakmixen bieden inspiratie en mogelijkheden voor creatieve culinaire experimenten tijdens de vakantieperiode. Door deze items toe te voegen aan het kerstpakket, geef je je personeel de kans om hun passie voor koken en bakken te cultiveren en te genieten van heerlijke zelfgemaakte gerechten.

1. Gepersonaliseerde geschenken

Het toevoegen van gepersonaliseerde geschenken aan het kerstpakket kan een speciaal tintje toevoegen aan de viering. Door items te laten bedrukken met het logo van je bedrijf of de naam van de werknemer, laat je zien dat je hun individuele bijdragen waardeert en dat je de tijd hebt genomen om een persoonlijk cadeau samen te stellen. Dit kan variëren van bedrukte mokken en agenda’s tot gepersonaliseerde sleutelhangers en notitieboekjes.

1. Gadgets en technologie

Afhankelijk van de interesses van je personeel en je budget, kunnen gadgets en technologie een populaire keuze zijn voor kerstpakketten. Draadloze opladers, bluetooth speakers, powerbanks, USB-sticks en andere handige tech-accessoires zijn items die vaak worden gewaardeerd vanwege hun functionaliteit en bruikbaarheid in het dagelijks leven. Door deze moderne en trendy geschenken toe te voegen aan het kerstpakket, laat je zien dat je op de hoogte bent van de nieuwste trends en dat je wilt dat je personeel profiteert van handige technologische snufjes.

1. Cadeaubonnen

Als je twijfelt over welke specifieke items je moet opnemen in het kerstpakket, kunnen cadeaubonnen een flexibele en veelzijdige optie zijn. Door cadeaubonnen toe te voegen voor populaire winkels, restaurants, online retailers of wellnesscentra, geef je je werknemers de vrijheid om zelf te kiezen wat ze willen kopen of ervaren. Dit laat zien dat je hun individuele voorkeuren respecteert en dat je wilt dat ze iets krijgen waar ze echt van kunnen genieten.

1. Lokaal geproduceerde producten

Het opnemen van producten van lokale boerenmarkten, ambachtelijke winkels of lokale producenten in het kerstpakket is niet alleen een manier om je waardering te tonen voor je personeel, maar ook om lokale bedrijven te ondersteunen en de lokale gemeenschap te stimuleren. Door te kiezen voor lokaal geproduceerde producten, laat je zien dat je begaan bent met duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen.

1. Duurzaamheid

Als duurzaamheid een belangrijk aspect is voor je bedrijf en je personeel, overweeg dan om milieuvriendelijke en duurzame producten op te nemen in het kerstpakket. Herbruikbare waterflessen, bamboe- of biologisch katoenen producten en ecologische schoonmaakmiddelen zijn slechts enkele voorbeelden van duurzame geschenken die je kunt opnemen. Door te kiezen voor duurzame producten, toon je je inzet voor het milieu en geef je je personeel de kans om hun steentje bij te dragen aan een duurzamere levensstijl.

Inspiratie van andere bedrijven

Enkele casestudies van bedrijven die creatieve en doordachte kerstpakketten hebben samengesteld, en de positieve impact ervan op werknemersbetrokkenheid en tevredenheid:

1. Google

Google staat bekend om zijn innovatieve bedrijfscultuur en aandacht voor het welzijn van werknemers. Voor hun kerstpakketten hebben ze een gepersonaliseerde aanpak aangenomen. In plaats van standaard geschenken, zoals voedsel of gadgets, kregen werknemers de kans om een goed doel te kiezen waar Google een donatie namens hen zou doen. Deze aanpak gaf werknemers het gevoel dat ze een positieve impact konden hebben buiten de grenzen van het bedrijf, wat resulteerde in een verhoogde betrokkenheid en tevredenheid.

1. Zappos

Bij Zappos, een online schoenen- en kledingwinkel, hebben ze de traditionele kerstpakketten omgetoverd tot een ervaring. Naast het ontvangen van kerstgeschenken kregen werknemers vouchers waarmee ze een dag vrij konden nemen om vrijwilligerswerk te doen bij een door het bedrijf ondersteunde liefdadigheidsorganisatie. Deze aanpak zorgde niet alleen voor een gevoel van voldoening en gemeenschapszin onder de werknemers, maar versterkte ook de band tussen het bedrijf en de lokale gemeenschap.

1. Salesforce

Salesforce, een toonaangevend bedrijf in cloud computing, richtte zich op het samenstellen van kerstpakketten die de gezondheid en het welzijn van hun werknemers bevorderden. In plaats van traditionele geschenken, ontvingen werknemers pakketten met fitnessabonnementen, gezonde kookboeken, draagbare fitness trackers en vouchers voor wellnesscentra. Deze focus op gezondheid en welzijn droeg bij aan een positieve bedrijfscultuur en stimuleerde werknemers om actief en gezond te blijven, wat de algehele tevredenheid en betrokkenheid verhoogde.

Al met al is het samenstellen van een kerstpakket een uitstekende manier om je waardering te tonen voor je personeel en om ze te bedanken voor hun inzet gedurende het jaar. Door zorgvuldig na te denken over de inhoud van het kerstpakket en items te kiezen die aansluiten bij de interesses en behoeften van je personeel, kun je een kerstpakket samenstellen dat zowel attent als waardevol is. Op kerstpakket.nl vind je een heel assortiment aan kerstpakketten waarmee jij gegarandeerd indruk maakt op je medewerkers en je waardering naar hen kunt tonen.