Waarom MBA-vaardigheden ook waardevol zijn voor je management assistant

Laatst bijgewerkt: 07-11-2021 16:00:06

Persbericht - Ondersteunen op gevoel... het heeft je assistant jarenlang ver gebracht. En toch hebben de meeste (senior) management assistants behoefte aan meer achtergrondkennis. Ze zijn al aardig inhoudelijk en proactief bezig in hun functie, maar hebben zich nog nooit écht verdiept in hoe ze bepaalde bedrijfskundige zaken het beste aanpakken. Dan is het de hoogste tijd om de ondersteuning te upgraden.

Van gevoel naar inhoudelijke managementvaardigheden: win-win

Inhoudelijk sterke assistants zijn in staat om meer werk uit handen te nemen van de manager of directie. Ze:

• werken zelfstandiger, professioneler en succesvoller aan inhoudelijke projecten;
  • komen met minder uitdagingen terug;
  • zijn beter voorbereid op inhoudelijke (management)taken door goede onderbouwing;
  • creëren intern constructief draagvlak voor de projecten;
  • koppelen zaken professioneel terug in het MT.

Al met al: zeer waardevol en tijdbesparend voor managers. MBA-vaardigheden zijn dus ‘win-win’ voor assistants én managers.

Upgrade de ondersteunende functie met deze MBA-tools

Deze vijf MBA-tools zijn praktisch gericht op het werk van de assistant en gaan over de essentiële pijlers van bedrijfskunde:

1. Zelfmanagement en leiderschap: vanuit zelfinzicht taken oppakken en strategisch en effectief communiceren.
  2. Stakeholdermanagement: door anderen te betrekken bij de plannen, groeit de kans dat zij hun best gaan doen voor de assistant én manager.
  3. Strategisch management: vanuit helikopter view blijven kijken en loskomen van de operationele actiestand.
  4. Verandermanagement: goed omgaan met veranderingsprocessen, met meer energie en ideeën.
  5. Drie nieuwe flexibele werkwijzen: Design Thinking, Lean en Scrum.

Opleiding MBA-tools voor de senior managementassistent

Opleiding MBA-tools voor de senior management assistant

Tijdens de korte opleiding MBA-tools voor de senior management assistant versterkt de assistant zijn/haar inhoudelijke (bedrijfs)kennis op bovenstaande vijf elementen. Hij/zij leert ze direct praktisch te vertalen naar de organisatie.

Bekijk het programma >>