Waarom maken MKB bedrijven nog zo weinig gebruik van kredietrapporten?

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:22:39

Persbericht - De meeste bedrijven die enige omvang hebben checken hun klanten op kredietwaardigheid voordat ze zaken gaan doen. Logisch, want elk bedrijf wil na de levering van het product of de verrichting van de dienst betaald worden. Helaas blijkt tijdige betaling in de praktijk niet altijd vanzelfsprekend. Als een ondernemer ergens wakker van ligt, dan zijn het vaak zijn debiteuren. Goede debiteuren zijn dus van groot belang.

Vraag een gemiddeld mkb’er of een zzp’er en ze zullen vaak niet weten wat een kredietrapport is. “Kun je een bedrijf checken of ze instaat zijn om jouw rekening te kunnen gaan betalen? Dat wist ik niet,”  zeggen ze dan. Of ze weten het wel, maar vinden het veel te duur: “Dat kost mij duizenden euro’s per jaar.”

Voor deze groep is er inmiddels een oplossing: een website waar u per stuk online 24/7 kredietrapporten (powered by Graydon en Creditsafe) kunt bestellen. U betaalt slechts 6,95 euro per kredietrapport, dus geen duur abonnement met de bijbehorende verplichtingen. Uw kredietrapport ontvangt u na bestelling binnen 5 minuten in uw e-mail en op uw account kunt u uw kredietrapport altijd weer terug vinden.

Waarom handig?

• Slecht 6,96 euro per stuk.
    Uniek! Normaal gesproken betaalt u zelfs in abonnementsvorm veel meer.
  • Per stuk (geen abonnement).
    Kredietrapportaanvragen.nl houdt niet van abonnementen, want dit betekent meestal dat u te veel betaalt in verhouding tot wat u nodig heeft
  • Extra korting bij bestellen met tegoed.
    Eenvoudig bestellen met een kredietrapporttegoed via uw account op Kredietrapportaanvragen.nl. Dit betekent snel bestellen zonder per stuk af te rekenen.
  • Bedrijven in Europa.
    Kredietrapportaanvragen.nl breidt zich snel uit, met op dit moment kredietrapporten uit 11 Europese landen. Dit aantal wordt uiteraard uitgebreid.

Dit initiatief kunt u vinden op de volgende link: www.kredietrapportaanvragen.nl. Kredietrapport aanvragen is een initiatief van de serie-ondernemer: Franck Antonides, o.a. eigenaar van het payrollbedrijf Payrollplaats.

Heeft u vragen of tips? Neem gerust contact met ons op.