Waarom een barista op locatie de perfecte toevoeging is voor jouw bedrijfsfeest

Laatst bijgewerkt: 06-03-2024 18:03:53

Persbericht - Dé trend voor evenementen in het bedrijfsleven is een barista op locatie huren, iemand die niet alleen allerlei soorten koffie kan maken, maar ook een unieke ambiance toevoegt.

Anno 2024 een bedrijfsfeest organiseren, is door het grote aanbod aan mogelijkheden niet heel moeilijk. Wel kan het zo zijn dat je door de spreekwoordelijke bomen het bos niet meer ziet en je daardoor niet goed weet wat je wel of juist niet moet doen voor een bedrijfsfeest op de zaak.

Een groeiende trend voor evenementen in het bedrijfsleven is een barista op locatie huren, oftewel een expert op het gebied van koffie die niet alleen allerlei soorten koffie kan maken, maar ook een unieke ambiance toevoegt aan het bedrijfsfeest. In dit artikel vertellen we je graag meer over waarom het inhuren van een barista op locatie de perfecte toevoeging is voor jouw bedrijfsfeest.

First things first: het belang van een bedrijfsfeest

Maar: eerst is het goed om meer te weten te komen over waarom een bedrijfsfeest organiseren überhaupt een must is voor ieder succesvol bedrijf. Het organiseren van zo’n feest gaat namelijk verder dan alleen het vieren van successen. Hiermee geef je je werknemers de tijd om even lekker te ontspannen en elkaar op een andere manier te leren kennen dan alleen de versie op de werkvloer. Werknemers zich gehoord voelen en die gelukkig zijn op de werkvloer zullen vaak ook beter hun werk doen.

Hoewel een bedrijfsfeest organiseren natuurlijk niet meteen al het verzuim oplost, draagt het wel bij aan het welzijn van je werknemers. Daarmee versterk je de bedrijfscultuur, bevorder je de teamgeest en laat je zien dat jij je werknemers waardeert voor hun inzet. Een bedrijfsfeest biedt daarnaast een unieke kans om de teambuilding te versterken. Verder zorgt het voor een betere samenwerking binnen het team. Door samen plezier te hebben en de mogelijkheid te hebben om echt te kunnen socializen, wordt de onderlinge werksfeer verbeterd en ontstaat er een betere band op de werkvloer. Een must dus!

Energieboost op locatie door een barista in te huren

Een barista huren op locatie zorgt voor iets extra’s op jouw bedrijfsfeest. Koffie speelt een grote rol in het bedrijfsleven, met of zonder cafeïne. Het is een handig en bovendien smakelijk hulpmiddel om gefocust te blijven. Daarom is een barista inhuren een goede zet voor je bedrijfsfeest. Het personeel kan altijd terugvallen op een kop koffie, nieuwe energie van een barista op locatie!

Even ontspannen met een kop koffie

Natuurlijk is een goed feest met de nodige muziek in veel gevallen te gek om even goed te ontspannen, maar er zijn altijd mensen die beter gedijen in een rustige omgeving. Een barista op locatie huren kan daarvoor zorgen; die ontspannen sfeer draagt bij aan het opbouwen van positieve interacties tussen collega’s, algehele teamspirit en echt goede gesprekken. Naast koffie maken barista’s ook andere drankjes zoals chai latte, matcha en warme chocolatemelk, dus ook niet-koffieleuten kunnen van een drankje van de barista genieten.

Maatwerk is mogelijk

Een ander voordeel van het hebben van een barista op locatie is dat je hierbij de mogelijkheid hebt tot maatwerk. Misschien heb je specifieke wensen omtrent de koffietruck of wil je dat bepaalde soorten koffie wel of juist niet worden aangeboden. Denk bijvoorbeeld aan de wens om meerdere soorten melk aan te kunnen bieden, zoals havermelk en lactosevrije melk. Denk goed na over de koffiewensen van je werknemers zodat je op basis daarvan aan elke voorkeur kan voldoen. Daarmee zorg je ervoor dat zo’n koffietruck een plek is voor iedereen die van koffie houdt; ongeacht de manier hoe iemand zijn of haar koffie drinkt.

Entertainment voor jouw gasten

Tot slot is het goed om te weten dat een barista niet alleen drankjes aanbiedt, maar ook kan zorgen voor interactieve entertainment. Je werknemers zijn bijvoorbeeld getuige van het bereidingsproces van verschillende soorten koffie, zoals flat whites en espresso’s. Ze kunnen vragen stellen aan de koffie-expert en zo meer leren over het proces van koffie maken. Extra leuk: kijk of er mogelijkheden zijn voor een korte workshop over koffiebereiding. Dit interactieve element zorgt voor een interessante ervaring én ontspanning. Kortom: genoeg redenen om te kiezen voor een barista om je bedrijfsfeest helemaal compleet te maken!