Persbericht - Zakelijke communicatie is een essentiële factor voor het succes van je bedrijf, zowel interne als externe communicatie.
Daarbij speelt mobiele telefonie anno nu natuurlijk een cruciale rol, want voor ultieme efficiëntie en professionaliteit wil je dat je medewerkers ook bereikbaar zijn als ze niet op kantoor zijn. Maar waar moet je nu precies rekening mee houden bij het kiezen van diensten voor zakelijke mobiele telefonie? We bespreken een aantal belangrijke punten van aandacht.
Een probleem dat het toevoegen van mobiele telefonie aan je bedrijfsvoering oplevert, is gehannes met aparte mobiele telefoonnummers die naar de buitenwereld toe niet handig en professioneel overkomt. Gelukkig bestaan er met zakelijke telefonie op maat mogelijkheden voor vast-mobielintegratie, oftewel een naadloze integratie van je mobiele telefonie en vaste telefonie in één systeem. Dit zorgt ervoor dat medewerkers ook op een vast nummer altijd bereikbaar zijn. Dat is niet alleen praktisch, maar levert ook een professionele uitstraling op. Naast vast-mobielintegratie biedt zakelijke telefonie op maat overigens ook nog tal van andere integratiemogelijkheden, zoals koppelingen met CRM-systemen, e-mailplatforms en andere zakelijke tools, zodat processen kunnen worden geautomatiseerd, wat de productiviteit en klantenservice ten goede komt.
Een ander belangrijk aspect van zakelijke mobiele telefonie is beveiliging. Met de toenemende digitalisering en het gebruik van mobiele apparaten voor zakelijke doeleinden, worden bedrijven ook gevoeliger voor cyberaanvallen en datalekken. Smartphones zijn vaak niet zo moeilijk te hacken voor zij die dat echt willen, en aangezien daar gevoelige zakelijke gegevens op kunnen, is goede beveiliging essentieel. Zakelijke telefonie op maat kan je geavanceerde beveiligingsfuncties biede, zoals end-to-end encryptie en op maat gemaakte beveiligingsprotocollen, om ervoor te zorgen dat je gevoelige informatie veilig blijft.
Een van de lastigste zaken in het aanbieden van mobiele telefonie aan personeel, is om te bepalen hoeveel beltegoed er nodig is. Je wilt immers niet onnodig veel te veel betalen, maar je medewerkers moeten ook niet begrensd worden in hun zakelijke communicatie. Een goede afweging is daarom nodig, evenals een eventuele keuze om niet alle medewerkers dezelfde belbundel aan te bieden. Zakelijke telefonie op maat maakt het mogelijk om belbundels af te stemmen op individuele behoeften en aan te passen waar nodig, zodat je personeel altijd over voldoende belminuten beschikt zonder onnodige kosten te maken.
Niet alleen op het gebied van beltegoed is flexibiliteit belangrijk. Als bedrijf wil je in staat zijn om snel te reageren op veranderingen in de markt en de behoeften van klanten, maar ook op veranderingen in je eigen behoeften. Schaalbaarheid is in die zin een belangrijk punt. Je hebt dienstverlening nodig op het gebied van zakelijke mobiele telefonie die flexibel genoeg om snel te kunnen opschalen of afschalen. Zo kun je altijd inspelen op veranderende omstandigheden en behoeftes, of het nu gaat om het toevoegen van nieuwe functies, het opschalen van capaciteit of het aanpassen van belbundels.
Met andere woorden: het is belangrijk om met zorg je dienstverlening voor zakelijke mobiele telefonie op maat uit te kiezen en samen te stellen. Dit moet immers je bedrijf en je medewerkers optimaal dienen, zodat de efficiëntie en de productiviteit zo hoog mogelijk worden. En juist omdat dat soms een beetje aftasten kan zijn, is flexibiliteit zo’n belangrijk punt.