Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Waar moet je aan denken bij je eerste bedrukte enveloppen bestellen?

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:29:07

Persbericht - We leven in een wereld waarin veel communicatie digitaal plaatsvindt, veelal via e-mail. Maar de traditionele brief is voor bepaalde zaken toch nog steeds in gebruik. Ook voor jouw startende onderneming kan het laten maken van bedrukte enveloppen noodzakelijk zijn. Deze vormen dan ook meteen een soort uithangbord voor je bedrijf. Daarom is het van belang om ervoor te zorgen dat jouw enveloppen ook de juiste professionele uitstraling hebben. Waar moet je aan denken bij het bestellen van bedrukte enveloppen?

Welk formaat?

Ga je bedrukte enveloppen bestellen, dan moet je eerst bepalen welk formaat envelop je nodig gaat hebben voor jouw bedrijf. Stuur je kaarten ter promotie, dan is het beste formaat voor de enveloppen 14 x 14 centimeter. Voor enkel gevouwen A4-tjes is 15,6 x 22 centimeter de meest toepasselijke maat envelop. Ga je meerdere A4-tjes in één envelop versturen, bijvoorbeeld wanneer je een klein dossier opstuurt, dan heb je enveloppen van de afmeting 22 x 31,2 centimeter nodig. In een envelop van 11 x 15,6 centimeter kun je A4-tje kwijt dat in vier vlakken gevouwen is. Overweeg of je enveloppen met een venster wilt. Dan zet je het adres op het papier in de envelop. Kies je niet voor een venster, dan kun je adressen met behulp van een sticker op de envelop aanbrengen.

Goede indruk belangrijk

Onthoud dat je met het versturen van een zakelijke, bedrukte envelop ook een eerste indruk maakt. De eerste indruk is onvervangbaar, dus het is van belang dat je meteen de gewenste professionele indruk achterlaat. Daarom moet je ervoor zorgen dat jouw zakelijke enveloppen aansluiten bij de huisstijl van je onderneming. Dat betekent dat je in de bedrukking exact de zelfde kleuren en lettertypen gebruikt, en uiteraard ook het bedrijfslogo toevoegt. Deze moeten goed zichtbaar zijn, evenals de afzender die je achterop de envelop laat aanbrengen. Houd bij de opmaak aan de bovenzijde minimaal 6 millimeter en aan de onderzijde millimeter 3 mm vrij.

 

Envelop met antwoordnummer

Afhankelijk van het bedrijf en het type post dat je verstuurt, kan het zo zijn dat het nodig is dat ontvangers iets terugsturen. Het meest klantvriendelijk is dan om een lege envelop mee te sturen waarop een antwoordnummer staat. Zo bespaar je de ontvanger het moeten vinden van een envelop, het moeten adresseren van de post en het betalen van de portokosten. Om dat laatste te regelen, vraag je zo’n antwoordnummer aan bij PostNL. Je sluit dan een verbintenis af met PostNL voor het gebruik van dit antwoordnummer voor een bepaalde periode. Daar betaal je uiteraard voor. Zo’n antwoordenvelop kan, afhankelijk van hetgeen teruggestuurd moet worden, verschillende formaten hebben, maar 22 x 31,2 centimeter of 11 x 15,6 centimeter is het meest gebruikelijk. Hierop laat je je bedrijfsnaam en bedrijfslogo printen. Op de plaats van de adressering plaats je je bedrijfsnaam, het antwoordnummer, de postcode en de plaatsnaam.

Eventuele speciale boodschap

Het laatste wat je nog toe kunt voegen aan het ontwerp van jouw zakelijke envelop, is een speciale boodschap. Dit gebeurt meestal wanneer een bedrijf een mailing rondstuurt rondom een thema of actie. Daarbij is het wel zaak om niet meteen de indruk van reclame te wekken, want dan is de kans groot dat jouw brief ongeopend bij het oud papier belandt.