Vol festivalseizoen zorgt voor groeiende vraag naar bedrukte polsbandjes

Laatst bijgewerkt: 03-05-2024 13:58:10

Persbericht - Met een vol festivalseizoen in aantocht draaien de machines voor het bedrukken van polsbandjes alweer op volle toeren.

Zo merkt ook drukkerij Drukland, die zijn eigen productiefaciliteiten heeft in het Groningse Westerbroek. Hier kwamen in februari alweer de eerste bestellingen binnen ter voorbereiding van het aankomende festivalseizoen.

Polsbandjes bedrukken populairder dan ooit

Waar de drukkerij in 2022 nog geen 40.000 bestellingen binnenkreeg voor bedrukte polsbandjes, was dit vorig jaar al ruim de 100.000 gepasseerd. Ook dit jaar blijft de vraag naar polsbandjes bedrukken ongekend populair.

Deze drukte is niet zonder reden, want onder meer de vraag naar verkochte festivaltickets blijft de afgelopen jaren stijgen. Om aan deze groeiende animo te kunnen voldoen, vraagt dit ook om meer capaciteit en bedrukkingsmogelijkheden binnen de drukkerij. Hierom wordt er doorlopend geïnvesteerd in nieuwe machines, waardoor tegelijkertijd de kwaliteit en leveringsvoorwaarden van de producten verbeteren.

Identificatie en toegangscontroles

De voornaamste reden waarom grote evenementen grijpen naar polsbandjes, is dat hiermee identificatie en toegangscontrole eenvoudig gemonitord kan worden. Zeker voor meerdaagse evenementen is dit een uitkomst. Er hoeft maar één keer een ticketcontrole plaats te vinden en vervolgens is de bezoeker met het uniek bedrukte polsbandje vrij om in en uit te gaan wanneer hij of zij dat wil.

Ook kan er door verschillende bedrukkingen een stuk gemakkelijker gecontroleerd worden op leeftijdscontroles. Zo zijn er talloze festivals die ieder jaar een ander ontwerp laten maken voor minderjarige bezoekers zodat bij de bar snel gecontroleerd kan worden op de leeftijd. Door deze oplossing hoeft men bij de ingang maar één keer de identificatie te tonen en kan dit vervolgens makkelijk gehandhaafd worden met de juiste kleuren.

Verzamelitems

Doordat ieder jaar weer een nieuw design wordt gemaakt, zijn de polsbandjes in de loop der tijd echte collectors items geworden. Zo’n bandje biedt niet alleen een tastbare herinnering aan de editie, ware fans verzamelen alle jaargangen om hier vervolgens iets moois van te maken.

Een veel voorkomende oplossing is dat de polsbandjes worden doorgeknipt en weer met een elastiekje of klittenkand in elkaar gezet, zodat het bandje ook weer makkelijk af kan. Maar er zijn ook bezoekers zo creatief geweest om talloze festivalbandjes een heel nieuw kledingstuk te maken.

Polsbandjes omarmd door het bedrijfsleven

Naast de welbekende festivals is er ook een gestage groei te zien in bestellingen vanuit het bedrijfsleven. Zo kunnen bedrukte bandjes niet alleen worden ingezet tijdens commerciële festivals, maar ook tijdens grote bedrijfsevenementen, beurzen of gewoon ter promotie van de organisatie.

Door een polsbandje te bedrukken met het bedrijfslogo, een slogan of specifieke boodschap kan dit item helpen om de merkherkenning te vergroten. Daarbij geldt ook op zakelijke locaties het belang van goede veiligheid en identificatie van eigen personeel. Niet alleen op evenementen, maar bijvoorbeeld ook in de zorg voor gemakkelijke identificatie van patiënten. Om in deze verschillende behoeften te voorzien produceert Drukland polsbandjes in verschillende materialen, zodat ook rekening gehouden kan worden met hygiëne voorschriften.

Al met al draagt ook de veelzijdigheid van het product bij aan de blijvende groei. Wat het doel ook is, bedrukte polsbandjes zouden weleens de oplossing kunnen zijn. Wanneer kreeg jij voor het laatst een bandje om de pols?