Vind de perfecte kantoorruimte in 5 eenvoudige stappen

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:23:33

Persbericht - Jouw bedrijf groeit zó snel dat je binnenkort een tekort krijgt aan kantoorruimte. Daarom moet je op zoek naar een nieuwe grotere kantoorruimte. Maar wat is je budget? Op welke locatie en in welk type kantoorpand ga je huren? Of je nou een grote kantoorruimte of een kantoorunit gaat huren, met het stappenplan van SKEPP huur jij binnen no time jouw droomkantoor!

1 | Bepaal het budget voor het huren van kantoorruimte

Zorg ervoor dat je een budget of richtlijn hebt voor jouw nieuwe kantoor. Heb je een ruim budget? Dan kun je vanzelfsprekend een luxer kantoor huren. Maar ook met een krapper budget kun je een geschikte kantoorruimte vinden. Doe je voordeel met deze tips:

• Huur in een kantoorconcept, business center of bedrijfsverzamelgebouw. Je deelt dan de kosten voor de gemeenschappelijke faciliteiten en services;
  • Let er op of de prijs van de kantoorruimte een all-in of een kale huurprijs is;
  • Wanneer de huurprijs net boven je budget is, kun je proberen te onderhandelen over een huurkorting zoals een huurvrije maand. Niet geschoten altijd mis, toch?

2 | Kantoorruimte huren in Amsterdam, Rotterdam of Eindhoven.. kies de ideale kantoorlocatie

Nu jij het budget hebt bepaald, is het tijd om een keuze te maken voor de kantoorlocatie. Kies jij bijvoorbeeld voor de Amsterdam Zuidas om kantoorruimte te huren? Of kies jij toch voor het dynamische centrum van Amsterdam? Kies voor het huren in een grote stad om jouw status als bedrijf een boost te geven! Laat jouw budget het echter niet toe om te huren in een grote stad? No worries, ook hier hebben wij een oplossing voor:

• Kijk naar kantoorruimte in het buitengebied rondom de grote steden voor lagere huurprijzen;
  • Huur vlakbij een grote stad. Steden als Amstelveen of Haarlem bieden een alternatief voor kantoorruimte huren in Amsterdam, Capelle aan den IJssel voor Rotterdam, Houten voor Den Haag en Zoetermeer voor Utrecht;
  • Zoek kantoorruimte buiten de randstad in steden als Leeuwarden, Groningen, Zwolle, Enschede, Eindhoven, Apeldoorn.. en nog veel meer!

3 | Kies jij voor een kantoorconcept, business center, bedrijfsverzamelgebouw of jouw eigen kantoorpand?

Jij hebt jouw ideale kantoorlocatie gekozen, maar what is next? De volgende keuze die jij moet maken is of je gaat huren in een kantoorconcept, business center of bedrijfsverzamelgebouw. Een kantoorconcept houdt in dat het ‘thuisgevoel’ hier op 1 staat, want er is vaak sprake van een hechte community en een sociaal hart. Soms is er zelfs een bedrijfsrestaurant aanwezig. De huurprijzen in een kantoorconcept ligt over het algemeen wel hoger dan bij een business center of bedrijfsverzamelgebouw.

Een business center is minder luxe dan een kantoorconcept, maar je hebt hier nog steeds veel faciliteiten waar je van kunt genieten. In een veelal gemeubileerde kantoorruimte kun jij je goed richten op jouw core business. De goedkoopste variant van deze drie is het bedrijfsverzamelgebouw. Deze locaties zijn goed bereikbaar en bedrijfsverzamelgebouwen liggen verspreid over heel Nederland.

4 | Hoeveel m2 kantoorruimte heb jij nodig?

Hopelijk heb jij nu een keuze kunnen maken over de locatie van jouw nieuwe droomkantoor en het gebouwtype waarin jij kantoorruimte gaat huren. Nu is het nog belangrijk om te weten hoeveel vierkante meter kantoorruimte jij nodig hebt. Welke ruimte past bij jouw onderneming? Over het algemeen wordt er 7 m2 t/m 12 m2 per persoon aangehouden. Dit is afhankelijk van jouw voorkeuren en de voorkeuren van jouw personeel.

5 | Welke kantoorinrichting kies jij?

Een Scandinavische, creatieve, moderne of industriële kantoorinrichting.. Welke kantoorinrichting jij ook kiest, het is belangrijk dat deze past bij de identiteit van jouw bedrijf. Daarnaast moet de kantoorinrichting ervoor zorgen dat het jouw personeel stimuleert en inspireert. De productiviteit en de gezondheid van jouw werknemers zijn erg afhankelijk van de inrichting van de kantoorruimte. Om het je wat makkelijker te maken kun je natuurlijk ook de kantoorruimte laten inrichten. Zo heeft SKEPP een prefab design inrichtingsconcept ontwikkeld: Officeplanner.

Zo simpel kan het zijn om kantoorruimte te huren

Na de vorige 5 stappen heb jij nu eindelijk jouw droomkantoor gevonden inclusief stijlvolle kantoorinrichting. Jij kunt je nu helemaal focussen op het succes van jouw organisatie. Wil je graag meer informatie of heb je nog vragen? Neem dan contact op met SKEPP en huur binnenkort jouw nieuwe kantoorruimte.