Persbericht - Relatiegeschenken hebben soms een wat suffig en vrijblijvend imago in de marketingberoepsgroep. Maar wist u dat het weggeven van relatiegeschenken effectiever is dan radio en tv reclame's. En het u dus gewoon keiharde omzet oplevert?
Relatiegeschenken worden vaak nog gezien als een nice-to-have en het feestje van de vaak (vrouwelijke) marketingmedewerkers. Een strategische benadering van relatiegeschenken in de marketingmix ontbreekt vaak. Terwijl uit onderzoek blijkt dat relatiegeschenken aantoonbaar helpen uw klantrelatie te verbeteren en uw omzet te verhogen. Dat heeft te maken met een belangrijk psychologisch principe, beschreven door de wereldberoemde marketingpsycholoog Cialdini. Dit principe wordt het principe van wederkerigheid genoemd: doe iets voor de ander en de ontvanger voelt zich verplicht iets terug te doen. Oftewel: als u een klant of medewerker iets tastbaars geeft, is de kans groter dat ze iets voor u terug willen doen. Daarnaast laat onderzoek zien dat:
Het grappige is dat het niet eens zoveel uitmaakt wat u geeft. Of het nu gaat om pennen bedrukken, kerst relatiegeschenken, powerbanks bedrukken of mokken bedrukken het is om het even. Kies het relatiegeschenk dat het beste bij u past en geef het weg aan een relatie. Uw klant blij en uiteindelijk uzelf ook blij ;-).
Kom gerust eens langs op www.relatiegeschenken.nl voor verdere inspiratie. Onze medewerkers helpen u graag!