TuinTeacher en plantenexpert Henny geeft andere kijk op duurzaam en toekomstgericht tuinieren

Laatst bijgewerkt: 29-04-2021 14:16:00

Persbericht - Henny geeft een natuurlijke draai aan het tuinieren:  eenvoudig, slim en natuurlijk in stappen die behapbaar zijn  Tuinboeken komen al...

Henny geeft een natuurlijke draai aan het tuinieren:

•  eenvoudig, slim en natuurlijk
  • in stappen die behapbaar zijn

Tuinboeken komen al jaren uit, maar Henny van Lent-Polman wil méér dan een tuinboek presenteren. Ze wil iedereen in Nederland én België laten zien dat tuinieren makkelijker en anders kan. Het tuinboek ‘Hallo Tuin’ gaat over ‘het groene moment’ buiten, het verhaal achter een gezonde tuin en hoe je dit kunt leren en begrijpen op een eenvoudige manier.

Iedere dag even tuinieren

In het eerste deel van ‘Hallo Tuin’ – praktisch omgaan met je tuin geeft Henny onder andere antwoord op alle vragen die ze in de afgelopen jaren kreeg over de verzorging van bomen en planten en het aanleggen en ontwerpen van tuinen. Praktische vragen over hoe je planten en bomen mooi kunt houden, maar nog meer over wat je planten en bomen eigenlijk moet geven om gezond te blijven.

Terug naar de natuur, de basis

Maak tuinieren niet moeilijker dan nodig. Dat scheelt tijd en geld en maakt het bovendien een stuk leuker om het te doen. Planten in hun waarde laten en de natuur als leermeester zijn gang laten gaan, vormen de basis van Henny’s boek. Met deze visie zal het je zeker lukken om iedere keer weer een gezonde, mooie tuin te creëren. Eenvoud is waarmee Henny je in haar boek met passie kennis laat maken. De hoofdstukken in het boek geven iedere keer een stukje kennis, inzicht en inspiratie.

Kant en klare trucjes

Al jaren wordt een bepaalde manier van tuinieren doorgegeven van generatie op generatie. Wil je deze manier veranderen, dan kom je verschillende_ en onverwachte dingen tegen. In gesprekken met klanten merkte Henny dat iedereen het tuinieren op zijn of haar manier beleefd. Met het boek wil ze oplossingen bieden, omdat kant en klare trucjes vaak niet werken.

Eenvoudig en gemakkelijk

Het boek geeft makkelijke tuintips en uitleg, het geeft informative over tuinplannen en tuinaanleg, het laat je verschillende planten en bomen zien, maar vertelt je ook welke grondsoorten voor een optimale groei zorgen. Daarnaast behandelt Henny praktijksituaties. Denk aan het gazon. Hoe zorg je dat het gras bij jou groener is dan bij de buren en welke keuzes heb je op het gebied van leibomen om groene privacy te creëren in de wat kleinere tuin. De tips in dit boek zijn ter inspiratie en Henny legt dan ook uit hoe je ze zelf kunt toepassen en waarom tuinieren leuk en met name gezond is. Alle informatie is gericht op het samenwerken, met dat wat voor iedereen aanwezig en bruikbaar is: de natuur. Iets waar je je hele leven blij van wordt.

Over Henny van Lent-Polman

Het bezig zijn met bloemen en planten heeft altijd een grote rol gespeeld in Henny’s leven. Opgegroeid op een kwekerij had ze al op jonge leeftijd de wens om een eigen zaak te beginnen met bloemen en planten. Dit heeft ze ook waargemaakt en is al ruim 30 jaar eigenaar van een tuincentrum en hoveniersbedrijf. Ze is een plantenliefhebber en heeft een grote passie voor tuinen en het gezond en mooi houden van alles wat groeit en bloeit. Ze gaat creatief om met natuurlijke processen en wil bloemen, bomen en planten graag in de schijnwerpers zetten op de meest uiteenlopende manieren, zoals het schrijven van wekelijkse columns, blogs, tuinlessen bij mensen thuis en meer. Het boek ‘Hallo Tuin’ is vanuit haar hart geschreven op een manier die iedereen blij maakt en positiviteit brengt. Ze wil graag laten zien dat planten en bomen onmisbaar zijn in onze wereld en een enorme impact hebben op de natuur en de levens van insecten, vogels, vlinders en de mensen zelf. Het boek is verkrijgbaar op het plantencentrum in Balgoij/Wijchen, op de website www.lepona.nl, www.kiesjetuinproducten.nl en via bol.com.