Trunkrs wint Fujitsu’s pitchwedstrijd ‘The Labs Battle’

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:22:14

Persbericht - UtrechtInc startup Trunkrs wint reis naar Fujitsu Labs in Londen. Maar liefst 9 start-ups uit het netwerk van incubator UtrechtInc kregen op maandag 12 juni tijdens de Fujitsu World Tour de kans om hun innovaties te presenteren aan de 300 belangrijkste partners van Fujitsu. Tijdens pitchwedstrijd ‘The Labs Battle' werd startup Trunkrs de winnaar.

Maarssen, 13 juni 2017 – Maar liefst 9 start-ups uit het netwerk van incubator UtrechtInc kregen op maandag 12 juni tijdens de Fujitsu World Tour de kans om hun innovaties te presenteren aan de 300 belangrijkste partners van Fujitsu. Tijdens pitchwedstrijd ‘The Labs Battle’, onder leiding van presentator Frits Huffnagel, werd startup Trunkrs de winnaar. De jury was onder de indruk van de overtuigende pitch van oprichter Jan Wijn over hun nieuwe bezorgdienst. In aanwezigheid van comedian Arjen Lubach ontving Trunkrs de eerste prijs: een geheel verzorgde reis naar de Fujitsu Labs in Londen, waar alle nieuwe innovaties van het Japanse ICT-bedrijf worden ontwikkeld.

Startupmarkt en pitchwedstrijd
UtrechtInc en Fujitsu produceerden tijdens de World Tour twee programmaonderdelen. Op een informele startupmarkt presenteerden de startups hun bedrijfsconcepten binnen de sectoren e-Health, e-Climate, Retail en Fintech met als doel mogelijke samenwerkingen te verkennen met matchende bedrijven. Later op de middag vond Pitchwedstrijd ‘The Labs Battle’ plaats en zorgde comedian Arjen Lubach met zijn speech voor de komische noot.

Winnaars
Overall best startup winnaar Trunkrs innoveert met een nieuwe bezorgdienst die ‘same day delivery’ mogelijk maakt, waardoor pakketjes op dezelfde dag tegen lage tarieven bezorgd kunnen worden. Tevens zet het nieuwe concepten in de markt, bijvoorbeeld ‘crowd delivery’ waarin zij de krachten bundelen van particulieren om pakketjes te bezorgen. De particuliere bezorger krijgt hiervoor een vergoeding en helpt de buurt schoon en veilig te houden. Want buurtbewoners rijden na het werk toch al de wijk in, dus als zij onderweg pakketjes afleveren, scheelt dit een hoop kilometers en CO2-uitstoot. In Leidsche Rijn loopt nu een pilot en buurtbewoners kunnen zich nog inschrijven via deze link. Naast Trunkrs won startup 24Sessions de prijs voor beste pitch en startup ConnectedCare voor ‘Highest Co-Creation Potential’.

Co-Creatie
De samenwerking van UtrechtInc en Fujitsu komt voort uit de gezamenlijke ambitie om IT-organisaties te laten co-creëren met startups. De Fujitsu World Tour 2017, die werd gehouden bij Inn Style in Maarssen, stond dit jaar in het teken van ‘Human Centric Innovation en Digital Co-Creation’ en was daarom het uitgelezen moment om de samenwerking af te trappen. “We zijn erg enthousiast over deze innovatieve samenwerking tussen Fujitsu en UtrechtInc”, zegt Tanya McCabe, Hoofd Marketing Fujitsu BeNelux. “Met ons netwerk in de IT-sector kunnen wij de startups helpen om met relevante organisaties in contact te komen. Het doel is om zowel de startups te helpen met het ontwikkelen van hun innovaties als de corporates inzicht te geven in de nieuwe ontwikkelingen in de markt.” De Fujitsu World Tour bleek een mooi matchmaking event waar de nodige visitekaartjes zijn uitgewisseld. UtrechtInc deelt deze visie op co-creatie. Jorg Kop, directeur van UtrechtInc, spreekt uit ervaring: ‘’Wij treden als startup incubator steeds meer in de rol van matchmaker met als doel het realiseren van co-creatie. Met deze complementaire koppelingen kunnen conceptuele innovaties sneller en effectiever omgezet worden naar marktklare producten.’’ Meer informatie over UtrechtInc zie: Utrechtinc.nl