Tips voor het vinden van het juiste personeel met spoed

Laatst bijgewerkt: 14-05-2024 11:55:48

Persbericht - Zonder personeel zitten is geen optie. De juiste partner voor het vinden van personeel met spoed is daarom heel belangrijk.

Het vinden van goed personeel is tegenwoordig heel moeilijk, helemaal als dit op korte termijn moet. Horeca- of festival ondernemers weten hier alles van. Afmeldingen op het laatste moment kunnen voor grote problemen zorgen wat betreft de bezetting. De juiste partner vinden wanneer je personeel zoekt is dan ook heel belangrijk. In dit artikel gaat UitzendWerk Direct in op een aantal zaken die je hiervoor kunt voorbereiden.

Definieer duidelijk je vereisten

We raden je aan om vooraf al goed na te denken over het profiel van het personeel dat je zoekt. Mocht je snel nieuwe werknemers zoeken, dan heb je hiervoor in principe het draaiboek en het juiste profiel al klaar liggen. De werving van dit personeel gaat zo veel sneller. Als je zoekt naar goed personeel moet je eerst wel in kaart gebracht hebben wat jij verstaat onder goed personeel.

Flexibele werkvoorwaarden

Als je snel personeel zoekt is het belangrijk dat je er rekening mee houdt dat het vaak om flexibele contracten gaat, bijvoorbeeld voor één evenement. Lang niet ieder bedrijf heeft hiervoor de contracten klaar liggen, of een aantrekkelijk aanbod om het personeel te overtuigen om halsoverkop te gaan werken. Wij van UWD hebben al dit soort zaken geregeld en voor jullie klaar liggen zodat er snel geschakeld kan worden.

Competitieve arbeidsvoorwaarden

Naast de juridische zaken die ook voor een korte periode of enkele klus geregeld moeten worden is het ook belangrijk om je personeel goed te belonen. Verwacht je namelijk dat je vaker snel personeel nodig hebt? Dan wil je niet te boek staan als een slechte werkgever. Hou dus rekening met voldoende pauze, een lunch of maaltijd en een goed salaris. Veel flex personeel zit in een poule en de kandidaten komen elkaar regelmatig tegen en praten over de verschillende werkgevers.

Snelle communicatie

Ben je op zoek naar goed personeel dat snel geregeld kan worden? Dan verwacht je natuurlijk snelle communicatie van de partij die je hierbij helpt. Bij een grote vacaturebank kun je wel een reactie plaatsen of een vacature uitzetten, maar dat levert niet snel genoeg wat op. Bij UWD kun je direct telefonisch contact opnemen (050-305 1000) mocht je écht met spoed personeel zoeken zodat het snel geleverd kan worden. Hou er alleen wel rekening mee dat je zelf dan ook standby moet staan om alles zo goed mogelijk te laten verlopen.

Ben je een ondernemer die vaker (snel) tijdelijk personeel nodig heeft? Dan raden we je aan om hiervoor alvast een plan te maken. Vind de juiste partners die je hierbij kunnen helpen. Maak alvast een draaiboek voor wanneer je plotseling personeel nodig hebt. Door dit alles vooraf te regelen bespaar je jezelf last minute veel tijd.