ThePhoneLab vanaf 1 november officiële reparatiepartner van OnePlus

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:27:03

Persbericht - ThePhoneLab is vanaf vandaag de officiële reparatiepartner van het steeds snelle groeiende OnePlus. Deze smartphoneproducent afkomstig uit China timmert steeds verder aan de weg in Nederland. De samenwerking is een logische stap voor de snelgroeiende partijen. Zowel OnePlus als ThePhoneLab zien dat de serviceverlening bij smartphones een steeds belangrijkere rol gaat spelen bij de consument - daarom was het een logische stap om de krachten te bundelen met OnePlus. Wij vroegen operationeel manager Matthew Bregman en Co-Founder Danny ten Nijenhuis naar deze nieuwe stap.

De afgelopen tijd was het stil rond ThePhoneLab, tot deze samenwerking. Hoe is deze tot stand gekomen?
Ten Nijenhuis: “We zijn in 2019 druk bezig geweest met alle processen straktrekken. In 2018 hebben we mooie stappen gemaakt met de opening van een filiaal in Utrecht en Haarlem. Dat brengt uiteraard ook de nodige uitdaging met zich mee, beide steden zijn totaal verschillend qua demografie en hierdoor was het even stoeien met de juiste marketing mix. Die we hebben we gelukkig gevonden en alle filialen lopen inmiddels erg goed.”

Bregman: “Door de groei van het bedrijf heb ik snel stappen kunnen zetten waardoor ik inmiddels verantwoordelijk ben voor alle operationele zaken van de vijf filialen. In 2019 heb ik de boel op orde gemaakt, waardoor alles nu op rolletjes loopt.

Waarom denken jullie dat OnePlus voor jullie heeft gekozen?
Ten Nijenhuis: “We hebben OnePlus zelf meerdere malen benaderd omdat we veel raakvlak zagen en al veel OnePlus reparaties deden. En daarnaast past het ook gewoon lekker binnen onze huisstijl.”

Bregman: “OnePlus vindt net als wij de klantervaring het allerbelangrijkst. Wij zorgen er straks voor dat elke OnePlus klant binnen en buiten garantie dezelfde dag nog geholpen is met zijn of haar probleem – en dat binnen een half uur.”

OnePlus verkoopt tal van verschillende modellen, hoe verwachten jullie de vraag aan te kunnen van zo’n grote partij?
Bregman: “Doordat we onze operationele processen goed hebben ingericht kunnen we makkelijk nog een grote vraag aan reparaties aan. Ook zijn alle medewerkers al enorm ervaren met het repareren van OnePlus telefoons”.

Waarom samenwerken als jullie al veel repareren? Bregman: “Meerdere redenen eigenlijk. Ten eerste krijgen we met de nieuwe samenwerking toegang tot de originele fabrieksonderdelen van OnePlus. Het is erg lastig om goede kwaliteit OnePlus onderdelen te vinden, dus vanaf nu hebben we een flinke voorsprong op alle andere partijen die OnePlus-reparaties aanbieden. Ook zullen we met de samenwerking nog veel meer reparaties gaan doen dan voorheen, we gaan namelijk ook de reparatie die binnen de garantie van OnePlus vallen repareren.”

Ten Nijenhuis: “We zien ook veel raakvlakken tussen ons bedrijf en OnePlus. Binnen ThePhoneLab heeft bijna iedereen een iPhone of een OnePlus-toestel. Naar onze mening zijn dit de beste twee toestellen wat betreft design en gebruiksvriendelijkheid. Ook is het android besturingsysteem veel cleaner en beter te personaliseren dan bij andere Android-toestellen, zoals die van Samsung.”