Steeds meer horeca ondernemers gaan voor Lightspeed kassasoftware

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:21:42

Persbericht - Elke tafel bezet, blije gasten, de keuken draait overuren en het pinapparaat piept aan één stuk door. Zo moet het er in een succesvolle horecaonderneming aan toe gaan. Elke horecaondernemer weet echter dat dit niet vanzelfsprekend is en dat een tevreden klant en een goede avond van een aantal dingen afhankelijk zijn. Hoe snel kan je personeel werken? Hoe soepel verloopt de communicatie met de keuken? Hoe goed kent je personeel de menukaart af en vooral: haal je de omzet uit je onderneming die je nodig hebt om je kwaliteit hoog te kunnen houden en te kunnen groeien?

Waarom van kassa veranderen?

Een goede ondernemer weet dat intuïtie, motivatie, goede producten en een sterk concept maar de helft van het gehele plaatje zijn. De andere helft is het bijhouden en begrijpen van de business kant van je onderneming. Welk gerecht verkoopt het beste, welke bediening verkoopt de meeste koffies na het eten, wie weet de meeste wijnflessen te verkopen? Wie komt altijd te laat en waarom is er al 25 minuten niemand bij tafel 7 geweest? Meten is weten. Weet wat je aan je personeel hebt, aan je menukaart en aan je keuken. Je hebt toegang tot alle data en kunt geïnformeerde beslissingen nemen.

Zo komen je gasten altijd weer terug

Dankzij de Lightspeed customer notes kun je de voorkeuren van je klanten bijhouden. Gasten voelen zich gewaardeerd op moment dat jij hun voorkeuren ‘herinnert’. Je maakt ook indruk wanneer je personeel aan tafel staat en dankzij de product notes weet welke wijn bij welk gerecht past en welke allergenen waar in zitten.

En natuurlijk: er gebeuren minder communicatieblunders met de keuken. Je kan bijvoorbeeld instellen dat je personeel bij de biefstuk een popup ziet waar zij voor medium, rare of well done moeten kiezen. Of stel je reservering van 4 komt toch met 8 man opdagen. Geen probleem, je kan niet alleen in je zaak de tafels aan elkaar schuiven, je kan hetzelfde heel makkelijk op de iPad doen. Met de cloud gebaseerde kassa blijf je flexibel, geïnformeerd en professioneel. Zo een zaak zoeken de gasten graag een tweede en derde keer op.

Het kloppende hart van de horeca zaak

Het Lightspeed Restaurant kassasysteem is ontwikkeld door mensen die zelf in de horeca zitten. Zij weten wat telt en wat de moderne horeca ondernemer moet kunnen. Vooral weten zij ook dat boekhouding, data sheets en cijfers niet hetgeen zijn waarom jij je zaak bent begonnen. Daarom helpt het Lightspeed kassasysteem hiermee. Zo kan jij weer focussen op je echte passie: je gasten een onvergetelijke avond en je volle aandacht schenken.