Persbericht -
Er zijn van die winkelketens die niet meer weg te denken zijn uit ons land. We kunnen allemaal wel een paar grote namen noemen. Een van de bekendste namen in de schoenenindustrie zijn toch wel de schoenwinkels van SHUZ. Al bijna een eeuw zijn ze in ons land actief. Door de jaren heen hebben ze heel wat nieuwe winkelketens mogen openen en beschikken ze inmiddels ook over een grote webshop. Hun bereik is erg groot. Maar hoe komt dat toch? Hoe komt het dat sommige winkelketens in Nederland zo lang actief kunnen blijven? Wat maakt hen zo anders dan de rest? In dit artikel gebruiken we de schoenenwinkels van SHUZ als voorbeeld.
Opvallend genoeg presteren familiebedrijven vaak beter op de Nederlandse markt. De consument trekt sneller naar de combinatie tussen informele- en formele marketingtechnieken van dit soort bedrijven. Bovendien hebben zij sneller het gevoel dat ze dichter bij het bedrijf kunnen staan. Het voelt vertrouwd. Inmiddels is familiebedrijf SHUZ al met de derde generatie bezig. Door de jaren heen hebben telkens weer nieuwe familieleden de leidinggevende taken overgenomen. Die mate van betrokkenheid is ook zichtbaar in de winkels en het online gedeelte. Er is heel veel zorg voor de prestatie en klantenservice. Bovendien is het aanbod ook erg gegroeid door de jaren heen.
Ze proberen een betere combinatie tussen kwaliteit en budget te hanteren. Heren sneakers, dames sneakers, kinderschoenen, maar zelfs ook tassen en kleding wordt hier inmiddels aangeboden. Dit alles van allemaal vooruitstrevende merken en tegen een zo goed mogelijke prijs. Juist doordat het bedrijf al zoveel jaren in de familie zit, zien we dat er ook meer verantwoordelijkheid op de schouders van de bestuurders ligt. Zij doen er alles aan om het bedrijf te laten stralen en elk jaar weer te verbeteren. Die mate van betrokkenheid is zeker niet in elk bedrijf zichtbaar en dat maakt toch dat een familiebedrijf over het algemeen gewoon beter presteert.
In deze moderne tijd mag een webshop eigenlijk niet ontbreken. Bijna elke grote winkelketen heeft tegenwoordig ook wel een webwinkel op de naam staan. Dat kan ook niet anders. Zeker nu steeds meer Nederland de voorkeur geven aan online shoppen. Dan kan je als bedrijf niet meer achterblijven om deze doelgroep ook heel dicht bij je te houden.
Het succes van bedrijven als SHUZ wordt dan ook voor een groot deel bepaald hoe ze de online consumenten tevreden lijken te houden. Hierbij moet de digitale winkelervaring voorop staan. De website is gebruiksvriendelijk, de levertijden zijn kort en er zijn verschillende betaalmethodes om het voor de consument zo gemakkelijk mogelijk te maken. Daarnaast is de collectie online minstens zo groot als in één van de ruime winkels. Daarnaast wordt elk seizoen de collectie weer flink uitgebreid en worden de laatste trends constant opgevolgd. Hierdoor is er werkelijk voor ieder wat wils te vinden. De consument geniet dan ook van gemak en kwaliteit tegen een scherpe prijs.