Scale-up TAMBR springt in op groeiende vraag naar audio

Laatst bijgewerkt: 03-11-2021 18:05:51

Persbericht - Als je een beetje hebt opgelet kan het je niet ontgaan zijn: audio is aan een opmars bezig. Podcasts worden mainstream, spraakgestuurde assistenten veroveren langzaam ons huishouden en radio is hard op weg een digitaal massamedium te worden. En ondertussen buitelen sociale media-platforms over elkaar met nieuwe audio-toepassingen. In dit versnipperde media-landschap wil je als ondernemer graag maximaal resultaat van je scherp gebudgetteerde marketing-euro’s. Het ontwikkelen van een muzikale identiteit is dan de snelste weg naar een onderscheidend merk. Om bedrijven daarmee te helpen is in 2018 TAMBR opgericht.

Sonic branding, een noodzaak voor ambitieuze merken

Het aantal touchpoints waarop je jezelf als merk kunt laten horen groeit dus. En dat biedt mogelijkheden, want muziek is een krachtig communicatief middel. Nog beter dan visuele informatie is audio namelijk in staat om herkenning op te wekken en emotionele waarde toe te voegen.

TAMBR helpt ambitieuze merken bij het ontwikkelen van hun muzikale huisstijl en maakt zo de kracht van muziek toegankelijk voor brede doelgroep, van start-ups tot multinationals. Dat doet TAMBR op basis van muzikale expertise, maar ook op grond van wetenschappelijk bewezen methodes en met gebruik van een zelflerend muzikaal algoritme.

Data-gedreven en creatief

Het belangrijkste bij het ontwikkelen van een muzikale identiteit is dat je muziek de juiste associaties opwekt. Ben je energiek en optimistisch? Of juist kalm en terughoudend? En welk genre past het beste bij je doelgroep? Het algoritme van TAMBR is getraind om die merkwaarden en steekwoorden te vertalen in muzikale richtlijnen. Zo weten klanten zich verzekerd van een muzikale fit.

Natuurlijk blijft het daadwerkelijk componeren van muziek nog mensenwerk. De componisten waar TAMBR mee samenwerkt zijn het beste in hun genre en worden voor ieder merk geselecteerd op affiniteit met de gekozen muzikale richting. Die combinatie tussen data en creativiteit zorgt voor een optimaal resultaat. Een passende audio-identiteit als aanvulling op elke visuele huisstijl.

Met deze unieke methodiek brengt TAMBR sonic branding binnen handbereik van een brede doelgroep. Zo ontwikkelde TAMBR audio-identiteiten voor onder meer AFAS, Fair Trade Original, Blendle en de Open Universiteit.

Merk voor merk op weg naar een beter klinkende wereld. Doe je mee?