Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Redkiwi stelt Head of Strategy aan

Laatst bijgewerkt: 11-09-2021 15:00:07

Persbericht - Rotterdam, donderdag 9 september 2021 – Creative Digital Agency Redkiwi investeert in strategie met benoeming van ‘Head of Strategy’. Het Rotterdamse bureau werkt al ruim 15 jaar voor bekende Nederlandse en internationale merken als Babboe, Bruynzeel Keukens, Orange Cyberdefense, Feyenoord, Croonwolter&dros en Zuiver. Door een sterke groei in behoefte naar strategie bij klanten én in de markt, investeert Redkiwi in het opzetten van een strategie propositie. Met de aanstelling van Martijn Baart als ‘Head of Strategy’ zal deze tak de verdiende aandacht krijgen.

Martijn Baart heeft als consultant en strateeg in de afgelopen jaren veel kennis opgedaan bij grote internationale organisaties, zowel aan de klant- als bureauzijde. Met deze ervaring startte hij ruim 2,5 jaar geleden bij Redkiwi een nieuwe Digital Marketing afdeling. Hij liet deze afdeling uitgroeien tot een belangrijk en volwaardig onderdeel van het digitale bureau.

“We zien een sterk groeiende behoefte bij onze klanten naar strategische vraagstukken waar we graag invulling aan geven. We zien daar ook zeker mogelijkheden voor, dit ga ik binnen mijn nieuwe rol realiseren. We hebben veel specialistische kennis binnen onze organisatie en zijn tevens goed in staat deze kennis onderling aan elkaar te verbinden. Dat is iets wat in het huidige bureaulandschap zeldzaam is geworden. Grotere bureaus zetten namelijk vol in op ‘buy & build’ en verliezen daarbij veel kennis. Kleinere bureaus dopen zichzelf om tot ‘boutique agencies’ en sluiten aan bij een netwerk van gelijkgestemden. Voor organisaties in het midden- en grootbedrijf is dit echter een ontwikkeling die zorgt voor veel problemen. Bij grotere bureaus zijn ze een nummertje en bij kleinere bureaus verloopt onderling écht samenwerken voor één klant moeizaam. Wij willen daar een rol in spelen en die klanten helpen.” 

“Dat is waar ik voor ons bureau een enorme kans zie. We gaan een brug slaan tussen de bedrijfsdoelstellingen en digitale doelstellingen van onze klanten. We zien dat die twee steeds meer door elkaar heen verweven raken, maar vanuit de markt komt er nog geen eenduidig antwoord.” – aldus Martijn Baart.

Martijn gaat zich binnen zijn nieuwe rol bij Redkiwi als Head of Strategy richten op de overkoepelende (business) strategie en uitdagingen van klanten. Daardoor is het bureau in staat meerdere specialisaties binnen de organisatie (creativiteit, techniek, digital marketing) samen te brengen tot één strategisch geheel. Zo worden klanten op de lange termijn ondersteund in alle uitdagingen van hun business. Klanten nemen niet alleen een digitaal product af, maar worden echt in staat gebracht te groeien op alle digitale facetten van de organisatie.