Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Online groeiambitie in Duitsland? Salesupply en Tomahawk Digital Marketing verleggen de grenzen van Nederlandse online retailers!

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:22:47

Persbericht - NIJMEGEN (26 oktober 2017) - Tomahawk Digital Marketing en Salesupply gaan samenwerken om succesvolle Nederlandse e-commercebedrijven ook in Duitsland groot te maken. De groeiambitie van Nederlandse bedrijven buiten de eigen landsgrenzen richt zich al snel op de Duitse markt. De vraag naar succesvolle marketing en e-commerce experts die hen daarbij kunnen helpen is groot. Om optimaal aan deze vraag te kunnen voldoen, slaan Tomahawk Digital Marketing en Salesupply de handen ineen.

Veel ondernemers hebben een succesvol Nederlands e-commerceplatform, maar zien ook in dat ze de volgende stap moeten zetten om verder te groeien. Ze zoeken naar nieuwe afzetmarkten en komen hiervoor vaak in Duitsland, de grootste e-commercemarkt van Europa, uit. Alleen al in 2016 werd daar voor meer dan 100 miljard euro aan aankopen gegenereerd. Platformen als Amazon.de en Facebook met zijn 38 miljoen Duitse gebruikers zijn immens populair. En net zoals in Nederland zijn Google AdWords en lokale prijsvergelijkers niet weg te denken. Toch is succesvol worden in Duitsland niet zo vanzelfsprekend voor veel Nederlandse e-commercebedrijven

Duitse consumenten bereiken vraagt om een andere benadering
Op het eerste gezicht lijken de Duitse consumenten niet veel te verschillen van ons Nederlanders, maar niets is minder waar. Niet alleen is er sprake van een taalbarrière, maar ook de cultuur, gewoonten en gebruiken zijn aanzienlijk anders. Daarnaast zijn Duitse consumenten extreem kritisch op niet Duitse e-commerceplatformen en heeft Duitsland de strengste wet Koop op Afstand van heel Europa. Gebrek aan kennis omtrent deze zaken is voor veel ondernemers een drempel om uit te breiden naar Duitsland of een reden dat een onderneming daar niet van de grond komt. Iets dat goed in Nederland werkt, werkt niet (altijd) goed in Duitsland. Veel Nederlandse ondernemers zoeken dan ook naar gekwalificeerde partners om hen hierbij te ondersteunen. Partijen die zowel de Nederlandse ondernemer als de Duitse markt begrijpen en waar men makkelijk mee kan schakelen zijn schaars. Om daar verandering in te brengen hebben e-commerce dienstverlener Salesupply en online marketing bureau Tomahawk Digital Marketing de handen ineen geslagen om deze krapte op de markt op te vullen.

Waarom samenwerken met Salesupply en Tomahawk Digital Marketing?
Samenwerken met Salesupply en Tomahawk Digital Marketing heeft een aantal grote voordelen. Salesupply richt zich al 9 jaar op het internationaliseren van e-commercebedrijven naar onder andere Duitsland. Salesupply heeft kennis op het gebied van customer service, internationaal logistiek fulfilment, juridische zaken, retourverwerking, btw én is met een lokaal kantoor aanwezig in Duitsland (Duisburg). Tomahawk Digital Marketing heeft native Duitstalige specialisten in dienst die beschikken over de vereiste online marketing kennis en ervaring. Ze zijn de Duitse taal machtig en snappen als geen ander de Duitse cultuur en gewoonten. Daarnaast spreken ze ook Nederlands waardoor de communicatie met de Nederlandse ondernemers soepel verloopt. Samen creëren Salesupply en Tomahawk Digital Marketing de juiste voorwaarden voor elk Nederlands e-commerceplatform om ook in Duitsland succes te behalen.   

Voor meer informatie over dit persbericht kun je contact opnemen met:

Roel Linssen
Directeur/eigenaar Tomahawk Digital Marketing
Telefoon: 06 52 07 60 92  
E-mail: roel(@)tomahawk.nl