Persbericht - Een onafhankelijke vergelijker voor private lease: een nieuw en succesvol project door een team van ervaren online marketeers. Die weten hoe ze concepten in de markt moeten zetten, vanuit goede kennis van wat online succes oplevert. De markt voor private lease groeit als kool, maar het ontbrak aan een goede vergelijken die alle aanbiedingen op een rij zet. In dat gat is PrivateleaseVergelijken.nl gesprongen. Om het consumenten gemakkelijker te maken de aanbiedingen door de verschillende merken op een rij te zetten.
De onafhankelijke vergelijker voor private lease is de eerste in z’n branche, en moet het daardoor opnemen tegen een aantal andere bestaande kanalen. De meest opvallende daarvan is het kanaal van de dealers zelf. Zowel Audi, Renault, Peugeot, Nissan, Volkswagen als de andere bekende merken hebben hun eigen (online) aanbod. Dat leidt tot stevige concurrentie, wat de transparantie voor de consument in een aantal gevallen niet ten goede komt.
Het ontbreekt die consument aan een overzicht van de verschillende mogelijkheden. Om een Audi ook buiten de kanalen van de dealer om te kunnen leasen. Of om een private lease aanbieding van Renault af te zetten tegen die van Peugeot en een goede vergelijking te maken. “We vinden het belangrijk om consumenten het complete overzicht te bieden. Met al het aanbod dat er beschikbaar is, om niets over het hoofd te zien en een goede keuze te laten maken.”
De private lease vergelijker door een enthousiast team van online marketeers is zich bewust van de lange weg die er nog te gaan is. Toch lukt het al om een aantal goede organische posities te bereiken en doen ook de SEA-activiteiten een belangrijke duit in het zakje. Op die manier wordt de vergelijker langzaamaan beter bekend bij het publiek, waardoor het lukt om in ieder geval duidelijk te maken dat er meer is dan het online kanaal van de dealer.
Uiteraard probeert de onafhankelijke vergelijker voor private lease daarnaast top deals te kunnen presenteren. Soms goedkoper dan bij de dealer, soms op basis van betere voorwaarden of meer flexibiliteit met betrekking tot de looptijd. Wat dat betreft kunnen er meerdere factoren bijdragen aan een goede deal en is het belangrijk om die allemaal in het achterhoofd te houden.
“Zodra het publiek ons beter weet te vinden willen we onze vergelijker gaan gebruiken om meer informatie over private lease te delen.” Het team met veel online marketing kennis lijkt daarmee goed aan te voelen welke stappen er nodig zijn om de vergelijker op een goede manier in de markt te zetten. Door bereik te creëren en daarna een informatieve rol te vervullen, waar steeds meer consumenten hun voordeel mee kunnen doen.
De specialisten in online marketing zijn gaandeweg bovendien experts in private lease geworden. “Dat was niet het primaire doel, maar draagt wel bij aan de informerende rol die we willen gaan spelen zodra het bereik onder consumenten toeneemt.”