Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Nationale-Nederlanden vervolgt campagne ‘kom maar op met het leven’

Laatst bijgewerkt: 05-08-2022 17:45:19

Persbericht - We leven in Nederland steeds langer. Dat betekent niet dat we langer oud zijn, we blijven langer jong. Dat biedt mogelijkheden voor nu, maar ook voor de toekomst. Dit inzicht staat centraal in de nieuwe campagne van Nationale-Nederlanden. Het is een vervolg op de ‘kom maar op het leven’ campagne, waarin de financiële dienstverlener laat zien dat je - met de support van Nationale-Nederlanden - jouw ideale later zelf in de hand hebt.

Als supporter van verandering moedigt Nationale-Nederlanden iedereen aan om na te denken over de toekomst en tijdig in actie te komen om meer uit het leven te halen. De commercial draait om het ideale later van een stel dat het roer heeft omgegooid: beginnen van een eigen B&B. Vol energie en daadkracht steken ze de handen uit de mouwen voor de verbouwing.

‘Weer een sterke en relevante campagne waar de juiste dosis energie en optimisme in zit’ vertelt Mariëlle Krouwel, director of global branding bij NN Group. ‘We zien bij Nationale-Nederlanden steeds meer mogelijkheden nu we langer leven. Bijvoorbeeld een carrièreswitch, een sabbatical of dus een eigen B&B. Met deze campagne willen wij Nederland inspireren na te denken over hoe hun ideale later eruit ziet en mensen helpen daar werk van te maken. Een goede financiële voorbereiding is daarbij van belang, en daarin kunnen wij als brede financiële dienstverlener onze support bieden.’

Uitdagende productie

‘We vonden dat de productie ook een echt ‘kom maar op’ karakter moest hebben. Daarom wilden we het verhaal vertellen in één lange one-taker’ zeggen Gijs Sluijters en Joris Tol, creative directors bij dentsuACHTUNG! ‘Er wordt in de commercial een oude piano opgeruimd. Omdat de val naar beneden nogal een uitdaging was heeft Czar een speciale constructie gebouwd waarmee de camera kon worden losgekoppeld van een magneet zodat die vlak voor de val van de ene naar de andere cameraman kon worden overgegeven. Om dat vlekkeloos te realiseren is er door Czar goed geoefend met ervaren stunt specialisten van De Beukelaar.’

Dirk Jan de Krom, Business Director bij dentsuACHTUNG! vult aan: ‘In de eerste campagne stond een metaforisch voorbeeld van verandering omarmen centraal; een klein meisje dat haar eerste tand wisselde. We maken een vliegende start met deze campagne, want de eerste tvc heeft al een Gouden Loekie nominatie. Deze ideale later campagne past goed in die lijn en is gelijk een slag concreter, we maken duidelijk welke support Nationale-Nederlanden kan bieden. We werken nu hard aan het verder uitbouwen van een herkenbaar format en de nieuwe campagne die voor het najaar gepland staat’.

Duurzaam produceren

Binnen deze productie heeft stichting AdGreen ons uitgedaagd duurzamer te produceren. Een belangrijk initiatief om het creatieve landschap hiervan bewust te maken. Dit had consequenties voor keuzes op het gebied van locatie, cast, catering en transport. In de praktijk betekende dit onder andere één locatie in Nederland (die toch Frans aanvoelde), een Nederlandse cast, geen single use plastic en plantaardige catering. Dit zijn de eerste verbeteringen die zijn doorgevoerd. Nationale-Nederlanden streeft ernaar, in samenwerking met Adgreen, toekomstige producties verder te verduurzamen.

Credits:

Opdrachtgever: Nationale-Nederlanden
Strategie & Concept & Productie: dentsuACHTUNG!
Regisseur: Philip de Iongh
Productiemaatschappij: CZAR
Media: Mindshare, Accenture Song