Mogelijkheden om iets extra’s te doen voor je werknemers

Laatst bijgewerkt: 11-11-2021 13:00:06

Persbericht - Wil je iets extra’s doen voor je werknemers? Er zijn diverse mogelijkheden om wat extra’s voor je personeel te doen

bijvoorbeeld de zorgverzekering deels betalen, maar vergelijk de zorgverzekering dan wel eerst met andere aanbieders, zodat je kosten kunt besparen. Wij zochten uit welke mogelijkheden er zoal zijn om je medewerkers wat extra’s te bieden en hebben deze voor je op een rijtje gezet. Lees snel verder voor meer informatie.

Betaal de ziektekostenverzekering van je personeel
Denk na over wat voor werkgever je precies wilt zijn. Als je van mening bent dat jouw bedrijf sociaal moet zijn ten opzichte van het personeel, dan kun je ervoor kiezen de zorgkosten gedeeltelijk of geheel op je te nemen. Hierbij is het wel aan te raden om eerst diverse aanbieders via Zorgkiezer.nl te vergelijken.

Draag bij aan een goede thuiswerkplek voor medewerkers
Je kunt je medewerkers echt iets extra’s bieden door te zorgen voor een goede thuiswerkplek. Dit levert ook jou profijt op, omdat je zo voorkomt dat medewerkers langdurig ziek worden. Als directeur dien je je medewerkers van goede thuiswerkmiddelen te voorzien. Denk aan een ergonomische bureaustoel, maar ook een ergonomische muis en toetsenbord. Zo kun je RSI-klachten onder medewerkers zoveel mogelijk voorkomen.

Bied om- of bijscholing aan
Je kunt medewerkers ook om- of bijscholing aanbieden. Denk bijvoorbeeld aan een training klantgerichtheid of maak gebruik van websites die online trainingen aanbieden. Bekende websites zijn onder andere GoodHabitz en StudyTube. Goed om te weten voor jou, is dat je deze studie- en ontwikkelkosten onbelast kunt vergoeden voor je werknemers.

Zorg voor goede secundaire arbeidsvoorwaarden
Wanneer je interessante secundaire arbeidsvoorwaarden aanbiedt, kun je jezelf onderscheiden van vele andere werkgevers. Denk bijvoorbeeld aan een reiskostenvergoeding, pensioenvoorziening, een smartphone van de zaak, thuiswerkmogelijkheden en zorgverlof. Veel werkgevers zullen dit al aanbieden en er zijn ook middelen waarmee je nog veel meer een verschil kunt maken. Denk aan een tafeltennistafel op de werkplek of een fitnessvoorziening op kantoor. Je kunt er ook voor kiezen om jaarlijks een dag met het personeel vrijwilligerswerk te doen of aan een goed doel te doneren. Andere ideeën zijn het geven van een abonnement op een tijdschrift of vakblad, een bioscoopabonnement of het gebruik mogen maken van een leenauto. Wanneer je goede secundaire arbeidsvoorwaarden hanteert, zullen werknemers automatisch meer betrokken zijn bij jouw bedrijf.