Miele X opent haar innovatieve, prestatiegerichte Community Space

Laatst bijgewerkt: 19-05-2023 15:00:06

Persbericht - Ga mee op een digitale rondleiding door hun nieuwe, spraakmakende onderkomen.

Amsterdams nieuwste hotspot ‘The Valley’, bekend om zijn architectuurprijzen en duurzame kenmerken, is de nieuwe thuisbasis van Miele X: de wereldwijde digitale hub die de Miele Group ondersteunt bij het creëren en uitbouwen van hun digitale erfgoed. Het bedrijf opent nu officieel de deuren tot haar inspirerende, innovatieve en duurzame Community Space.

“We dachten na over ‘het kantoor van de toekomst’ en bouwden onze nieuwe Community Space aan de hand van deze visie. Met als doel in te spelen op de veranderingen en evolutie in onze wereld. De gloednieuwe ruimte werd op tijd opgeleverd, geheel binnen budget en met slimme, duurzame oplossingen. Zo is 20% van het meubilair refurbished. De Community Space is toegankelijk voor Miele-collega’s van over de hele wereld. We nodigen hen uit om hier hun plek te komen ontdekken. Mijn plek is een klein ‘touch down’-bureau in het midden van de ruimte,” vertelt Curt Simon Harlinghausen, Managing Director van Miele X.

AMSTERDAM, 17 mei 2023 — Vanuit hun gloednieuwe onderkomen in ‘The Valley’ streeft Miele X ernaar digitale ervaringen te leveren die Miele-klanten uit de hele wereld betrekken en enthousiast maken. De nieuwe Community Space is, met haar 2.000 vierkante meter, zes keer zo groot als de vorige werkplek. Deze extra vierkante meters bieden ruimte om het diverse personeel van de digitale hub van Miele te inspireren. Het is een plek die efficiëntie, creativiteit, samenwerking en netwerken stimuleert. Laten we een rondleiding maken.

Welkom

Wanneer de liftdeuren openen, word je verwelkomd door een klein Miele-museum waar 124 jaar historie staat tentoongesteld. Achter een glazen wand zie je de meest iconische uitvindingen van het merk, zoals een historische stofzuiger en een van hun eerste wasmachines. Wanneer je langs deze reis door het verleden loopt, kom je in de ruime, lichte en uitnodigende lobby. Als je door de glazen wanden en deuren kijkt, vang je al een glimp op van het hart van de Community Space.

Droomkeuken

Jouw Miele X-host biedt je allereerst een drankje aan vanuit de keuken die volledig is uitgerust met Miele-apparatuur. Je hebt de keuze uit alle soorten koffie of thee (in een heerlijk voorverwarmd kopje), een verfrissend glas gefilterd water of perfect gekoelde frisdranken. Tijdens de lunch gebruiken Miele X-collega’s de keuken om maaltijden te bereiden. De verse kruiden komen regelrecht uit de green room, die zich gunstig naast de kookeilanden bevindt. In de interne Miele Experience Center kunnen medewerkers gebruikmaken van nog veel meer Miele-producten. Zo zijn de wasmachines en drogers al erg populair: werknemers nemen geregeld hun wasgoed mee naar kantoor en vertrekken aan het eind van de dag weer met frisse kleding richting huis.

Vergader- & inspiratieruimtes

De Community Space telt vele vergaderruimtes. Een daarvan is de green room, een kas naast de kookeilanden, waar je vergadert tussen de verse kruiden en groene planten. Rondom de keuken vind je open werkplekken, kleinere call cabins en geluiddichte vergaderruimtes voor maximaal vier personen. Minder traditioneel, en als viering van de verschillende nationaliteiten die Miele X rijk is, zijn de unieke break-outruimtes. Denk aan een Indiase tuk-tuk en een Oostenrijkse ski-cabine. Voor videoconferenties met een grote groep mensen, is de 360 interne boardroom Silbersaal de ideale plek. Deze biodynamische ruimte is gecreëerd om een ultieme vergaderervaring te bieden en wordt omgeschreven als ‘inclusief, stimulerend en verbindend’. Met meubilair en technologie in een opstelling van 360 graden, kunnen tot twaalf personen samen inbellen voor een videogesprek. Door diverse innovaties wordt het mogelijk gemaakt om zo dicht mogelijk tot een face-to-facevergadering te komen. Net als de rest van de Community Space telt de Silbersaal veel planten om een warme en gezellige sfeer te creëren.

Inclusiviteit en welzijn

“We noemen onze nieuwe werkplek een Community Space in plaats van een kantoor. Een kantoor is een plek waar je komt en gaat. Dit is zoveel meer. We hebben een omgeving ontwikkeld waar je je thuis voelt, die mensen inspireert en verschillende voorzieningen biedt die hun welzijn bevordert. Ik zie samenwerking als een spier die ons sterk maakt. Het draait allemaal om de juiste balans tussen culturele diversiteit, ervaringen en vaardigheden,” legt Curt Simon Harlinghausen uit.

Een aantal van de voorzieningen die Harlinghausen benoemt, zijn te vinden in een rustiger gedeelte, nabij de stille ruimte waar mensen in alle rust en concentratie kunnen werken. Een van de deuren leidt tot een recreatieruimte, waar mensen kunnen mediteren of hun geloof kunnen uitoefenen. Ook is er een besloten rustruimte voor ouders. Daarnaast is er een recreatieruimte waar je yoga kunt beoefenen en er zijn zelfs twee slaapcabines voor wie behoefte heeft aan een powernap.

Curt Simon Harlinghausen vervolgt: “Miele X is een prestatiegemeenschap, we streven ernaar effectief te zijn in alles wat we doen. We zijn technisch onderlegd en hebben de beste digitale en efficiënte oplossingen ingevoerd om ons werk te doen. Maar nog veel belangrijker is de menselijke maat. We zijn niets zonder de ontzettend getalenteerde mensen die hier werken. Daarom creëerden we voor hen deze inspirerende omgeving, waar ze kunnen werken, leren en kennis kunnen delen – en het beste uit zichzelf kunnen halen terwijl ze voortdurend leren en nieuwsgierig blijven.”

Een fijne plek om te zijn

Als je rondloopt, merk je dat deze ruimte – en alles wat zich hierin bevindt – van topkwaliteit is. Tegelijkertijd voelt het in balans door de vele planten, aangename verlichting, zachte materialen, rustgevende kleuren en unieke elementen uit de hele wereld. Het is een warme, gastvrije en inspirerende plek waar werknemers en gasten enthousiast over zijn.

Jyoti Kushwaha, Frontend Engineer, verhuisde vanuit India voor haar functie bij Miele X en vertelt dat de nieuwe Community Space haar heeft geholpen zich hier thuis te voelen: “Toen ik voor deze baan naar Amsterdam verhuisde, besloot ik vaak naar kantoor te gaan om mensen te ontmoeten en meer over het bedrijf te leren. De open opstelling van alle ruimtes maakt het heel makkelijk om een praatje te maken met anderen. Mijn collega’s zijn heel aardig en ze gaven me handige informatie over het bedrijf en de stad. Ik kan zeggen dat de nieuwe Community Space, samen met de fijne mensen hier, mij een gevoel van verbondenheid geeft, wat mijn overgang makkelijker maakte.”

Jiaging Zhong, Corporate Manager Projects Marketing & Sales bij Miele, is gevestigd in Duitsland en was een van de eerste internationale collega’s die het nieuwe onderkomen van Miele X bezocht. Ze beschrijft haar bezoek als een openbaring, met de nadruk op het gemeenschapsgevoel: “Ik vind de open en uitnodigende omgeving erg fijn. Het moedigt aan om te netwerken en het leuk te hebben met elkaar terwijl je samenwerkt. De verschillende ruimtes, met elk specifieke doeleinden en behoeften, dragen bij aan de efficiëntie binnen de Community Space. Het voelt echt als een kantoor dat nooit ‘eindigt’.”

“We hebben een spannende reis doorgemaakt. Het vinden van een thuis dat bij het iconische Miele-merk past, het creëren van een concept voor onze ideale Community Space en het uitwerken ervan. Tot aan het moment dat we het voor de eerste keer in gebruik namen. Vandaag zijn we officieel operationeel. Ik ben bescheiden trots op het resultaat en geloof echt dat onze nieuwe Community Space werk, cultuur en menselijke waarden samenbrengt,” zegt Harlinghausen. “Nu onze ‘100 dagen zonder klachten’-periode voorbij is, staan we klaar voor feedback zodat we onze Community Space nog beter kunnen maken,” voegt hij er met een glimlach aan toe.

Meer informatie is te vinden op miele-x.com