Persbericht - Het Amsterdamse bureau en de Amsterdamse vakschool zijn afgelopen maand een nieuwe samenwerking gestart. Beide partijen zien een duidelijke win-win. Zo ziet dentsuACHTUNG! een kans om dichterbij talent te komen en voor het Ma is het juist de manier om onderdeel te zijn van de dagelijkse praktijk.
Het eerste traject van de samenwerking is het ontwikkelen van de nieuwe merkstrategie en positionering van het Mediacollege. Aansluitend zal ook de identity vernieuwd worden en wordt een wervingscampagne ontwikkeld voor volgend studiejaar.
Maar de samenwerking smaakt naar meer, licht Marilene Streefland (voorzitter bestuur Mediacollege) toe. ‘Op het vlak van nieuw goed talent is het voor elk bureau op dit moment zoeken, terwijl wij een school vol hebben. Daarom is samen optrekken op het gebied van stages, gastcolleges en schoolprojecten een logisch gevolg van de samenwerking’.
‘We denken ook graag verder.’ vult Sven Vening (MD dentsuACHTUNG!) aan. ‘Als school leid je vakmensen op voor de toekomst, dus wij helpen graag een handje om het Mediacollege continu te voorzien van de laatste ontwikkelingen in het vak om ook echt futureproof op te kunnen leiden. Daarnaast is er de gedachte om stages te transformeren naar een echt kickstart voor je carrière in de vorm van bijvoorbeeld een traineeship. Ook kunnen studenten op een hele andere manier nog van extra waarde zijn voor een bureau, zo gaan we in de nabije toekomst campagnes bedenken en ontwikkelen samen met studenten voor onze klanten.’
De eerste resultaten van de samenwerking zullen begin september zichtbaar worden voor het grote publiek.