Winkelmand

Geen producten in je winkelmand.

Persbericht - Maxilia wint ‘Best Online Performance’ award

Zo trots als een pauw. Dat is het team van Maxilia uit Rhenen. Het e-commercebedrijf sleepte woensdagavond de ‘Best Online Performance 2017’ in de wacht. De prijs werd uitgereikt door initiatiefnemer PromZ in de Jaarbeurs in Utrecht.

Maxilia mag zich al ruim tien jaar specialist noemen in promotieartikelen en relatiegeschenken en biedt deze artikelen online aan op de gelijknamige website maxilia.nl. ,,Deze erkenning is de kers op de taart, zeker omdat de concurrentie steeds groter wordt’’, vertelt Cor van Engelenhoven, die enkele jaren geleden als eenmanszaak in de promotionele branche is begonnen.

Maxilia is inmiddels uitgegroeid tot een e-commercebedrijf met bijna vijftig werknemers in Nederland én over de grens. Het bedrijf werd door de vakjury onder meer beoordeeld op kwaliteit, uitstraling, functionaliteit en assortiment.

Conversiepercentage = hoog
De website gooit hoge ogen. Volgens het juryrapport, dat bestaat uit stemmen van de vakjury, toeleveranciers en klanten, is de website mooi, goed vindbaar en overzichtelijk. ,,Wij springen eruit met ons hoge conversiepercentage. Daar zijn we heel trots op!’’, zegt Van Engelenhoven met de zojuist uitgereikte certificaat nog in zijn handen.

Ook de klantenservice bleef niet onopgemerkt. Volgens het juryrapport is Maxilia door velen zeer geliefd. In het rapport staat dat het Rhenense e-commercebedrijf ,,bestaat uit een groep zeer gedreven mensen die met hun inzet en enthousiasme mensen aan zich weet te binden.’’

Onconventionele werkwijze
Dat is vooral te danken aan de werkwijze, meent Van Engelenhoven. Maxilia werkt volgens het zogeheten Semco-model. Een model waar vrijheid en ondernemerschap hand in hand gaan. En niet geheel zonder succes, zo is gebleken: ,,Onze onconventionele manier van werken werpt zijn vruchten af. Op Kiyoh scoren wij een negen en 99% van onze klanten beveelt ons aan.’’

Naast de titel ‘Best Online Performance’ is Maxilia ook vijftiende geworden in de lijst van snelst groeiende bedrijven in het buitenland. Voor deze zogeheten Cross Border award, die wordt uitgereikt tijdens het ‘Cross Border e-commerce Event’ van Dexport, waren dertig ondernemingen genomineerd.

En nu, achterover leunen met de eervolle vermelding? Dat is niets voor de ‘Maxilianen’. Achter de schermen wordt hard gewerkt, zodat klanten nog beter en sneller geholpen kunnen worden, ook in Duitsland en Frankrijk. ,,Wij streven naar 10% conversie op onze website’’, aldus een gedreven van Engelenhoven.