LRQA onthult gedurfde nieuwe branding en richt zich op transformatie van de assurance markt.

Laatst bijgewerkt: 24-11-2021 11:06:56

Persbericht - LRQA, een toonaangevende wereldwijde assurance provider, heeft vandaag haar nieuwe merkidentiteit onthuld na de aankondiging eerder dit jaar dat de Business Assurance en Inspection Services divisie van Lloyd's Register (LR) wordt verkocht aan fondsen die worden beheerd door Goldman Sachs Asset Management.

De nieuwe onafhankelijke LRQA-divisie, waarin expertise op het gebied van certificering, cyberveiligheid, inspectie en training is gebundeld, richt zich op het helpen van bedrijven bij het omgaan met een snel veranderend risicolandschap, met de ambitie om de digitale transformatie van de assurance-markt te leiden

Paul Butcher, CEO van LRQA zegt:

“Ons nieuwe merk weerspiegelt de trots die we voelen over waar we vandaan komen en de waarde die onze expertise oplevert voor onze klanten. Met deze nieuwe identiteit geven we aan dat we ons richten op de toekomst, op het veranderende risicolandschap waarmee onze klanten worden geconfronteerd en op de snelle transformatie van de assurance-sector zelf, die wordt aangedreven door technologie en data.

“Onze sector heeft een reële kans om een digitaal gestuurde toekomst te omarmen. Technologie maakt efficiëntere en effectievere assurance-diensten mogelijk, zonder dat dit ten koste gaat van de kwaliteit; data-analyses veranderen de manier waarop we risicomanagementprogramma’s ontwerpen en benaderen; en het vermogen om zowel te zorgen voor digitale als fysieke activa is nu van cruciaal belang voor de veerkracht en de prestaties van bedrijven.

“Daarom vinden wij dat de tijd rijp is voor LRQA. Onze technische expertise wordt alom gerespecteerd en erkend. We hebben een wereldwijde schaal en een breed dienstenportfolio en we hebben bewezen digitale assurance capaciteiten en bieden, via Nettitude, uitstekende expertise in cybersecurity.”

Jeannie Ivanov, LRQA Marketing Director zegt:

“We zijn verheugd om een nieuwe identiteit op onze markt te brengen. Of het nu gaat om hen te helpen bij het proactief identificeren en verminderen van risico’s; het omarmen van de uitdaging om duurzamere bedrijven op te bouwen; of het helpen ontsluiten van het potentieel van data en technologie om supply chains transparanter te maken, LRQA kijkt samen met onze klanten naar de toekomst.

“We hebben het LRQA-merk gecreëerd met een digital first-mentaliteit – een weerspiegeling van ons streven om de sector te leiden als een digitale assurance provider en technologie te gebruiken om partnerschappen met onze klanten te versterken in een snel veranderende wereld – waar ze ook actief zijn en wat ze ook doen.”

Lloyd’s Register kondigde in juli 2021 de verkoop aan van 100% van zijn Business Assurance & Inspection Services-divisie, inclusief cyberbeveiligingsbedrijf Nettitude, aan Goldman Sachs Asset Management. De deal zal naar verwachting eind 2021 worden afgerond, na antitrust- en wettelijke goedkeuringen.

Over LRQA

LRQA, voorheen onderdeel van Lloyd’s Register, is een toonaangevende wereldwijde assurance provider die expertise op het gebied van certificering, cyberbeveiliging, inspectie en training samenbrengt – om haar klanten te helpen bij het handelen in een snel veranderende wereld.  LRQA is actief in meer dan 120 landen en erkend door meer dan 30 accreditatie-instellingen wereldwijd. LRQA bestrijkt bijna elke sector en helpt klanten over de hele wereld om risico’s te beheersen.