Persbericht - SuperBra, dat in 10 maanden het lingerielandschap in Nederland heeft veranderd, lanceert een nieuwe webshop. Oprichter Floor van de Pavert: 'Steeds meer mensen beseffen dat een D+ zaak niet alleen voor mensen met hele grote borsten is.'
Vanuit het hele land komen vrouwen naar de winkel in Rotterdam voor de sfeer, de aandacht en natuurlijk de prachtige en betaalbare collectie. Op 29 september wordt de ‘Perfect fit’ voor nóg meer mensen bereikbaar met de webshop. Op www.superbra.nl kunnen klanten niet alleen terecht voor meer dan 85 D+ maten, maar ook voor goed advies over maatkeuze en zelfs het aantrekken van een bh.
Een van de belangrijkste dingen die in de SuperBra paskamers gedaan wordt is mensen opnieuw leren een bh aan te trekken. De scoop en swoop methode waarmee je zorgt dat echt al het borstweefsel in de cup zit kan bijna 2 cupmaten schelen. Om dit principe ook online goed uit te leggen werkt de webshop met bewegend beeld in de vorm van duidelijke gifjes. Ook is er de mogelijkheid om te chatten met een SuperBrafitter om je optimale maat te bepalen. Een bh met een ‘Perfect fit’ blijft de hele dag zitten, kruipt niet omhoog, de schouderbandjes snijden niet en je hebt geen last van het 4 borsten syndroom.
Alles boven D is enorm
De meeste mensen denken dat cupmaten als volgt werken: A is klein, B is normaal, C is ruim, D is groot en alles daarboven is enorm. Niets is minder waar! Een cupmaat wordt bepaald door het verschil tussen borstvolume en de omtrek onder de borst. Borsten die goed in een 85D passen zijn dus veel groter dan borsten die perfect in een 65D passen en zo kan een C dus groter zijn dan een G. De meeste vrouwen die een D+ bh dragen hebben helemaal geen hele grote borsten.
Quantumtechnologie- en lingerieondernemer
Rasondernemer en SuperBra oprichter Floor van de Pavert (36) begon SuperBra eind vorig jaar toen ze besefte dat het anders moest in de Nederlandse lingeriewereld. Van de Pavert is natuurkundige, werkzaam in de quantumtechnologie maar allereerst ondernemer. Na het opzetten van onder andere een succesvolle tech-startup die de meest gevoelige lichtsensoren te wereld produceerde zocht Van de Pavert een nieuwe uitdaging: “Ik was eigenlijk op zoek naar een klein tech-bedrijfje dat ik groot kon maken toen het idee voor een D+ lingerieconcern in me op kwam.”
Zelf kon ze bijna nooit slagen in Nederland, ze zag dat er niet alleen een gebrek aan aanbod was maar vooral ook aan kennis. SuperBra biedt niet alleen die kennis in de vorm van echt goed maatadvies, maar ook een collectie die in niets is wat je verwacht van een D+ speciaalzaak. Kleurrijk, vrolijk, jong en vooral ook betaalbaar: “Vrouwen zijn gewend dat ze al lang blij mogen zijn dat hun maat er is, bij SuperBra hebben ze opeens keus tussen verschillende kleuren en modellen die tussen de €35,- en €70,- liggen. We hebben al zoveel mensen blij kunnen maken. Lingerieshoppen is bij ons weer leuk.”
Bij SuperBra moet iedereen zich welkom voelen. De paspoppen hebben verschillende lichaamsvormen en huidskleuren om te laten zien dat de winkel er voor iedereen is: “Het is ongelooflijk hoe moeilijk het is om aan paspoppen te komen met een voller figuur en al helemaal als je die ook nog in een donkere huidskleur wilt hebben. Ik heb ze uiteindelijk in China laten maken.” SuperBra zet zich ook in voor meer diversiteit in huidkleurige lingerie. Op de webshop zal je dan ook geen “nude” bh’s vinden, een bh in een lichte huidskleur is een “light nude”.
“Elk lijf is een goed lijf”
Voor Van de Pavert is het heel belangrijk dat mensen het gevoel hebben dat het ook voor hen mogelijk is om mooie lingerie te vinden: “Elk lijf is een goed lijf, als je een maat hebt die je niet makkelijk kan vinden heb je meestal al tientallen pijnlijke ervaringen achter de rug. Bij SuperBra hebben mensen vaak voor het eerst een positieve shop ervaring. Van vrouwen die beseffen dat ze niet onze grootste maat nodig hebben tot vrouwen die zeggen dat ze het zo fijn vinden dat een pop die op hen lijkt in de etalage staat.” Ook op de webshop zet SuperBra dit door.