Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Lancering van de nieuwe generatie wensenlijst

Laatst bijgewerkt: 23-02-2021 09:49:57

Persbericht - De wensen van de klant matchen met de best mogelijke prijs online – een droom die uitkomt. Moqod en Robin...

De wensen van de klant matchen met de best mogelijke prijs online – een droom die uitkomt. Moqod en Robin van der Vliet hebben Whoomp gelanceerd – een gloednieuw vraaggestuurd eCommerce platform. De klant maakt een verlanglijstje met zijn wensen, Whoomp speurt het internet af naar de laagste prijs, en stelt de klant op de hoogte van het resultaat.

Het idee voor Whoomp kwam bij Robin van der Vliet op toen hij op zoek was naar de beste flightsimulator. Hij was op zoek naar virtual reality-uitrusting om de sensatie van een F14 Tomcat straaljager te kunnen ervaren, zoals Tom Cruise in Top Gun.

Na een flink aantal swipes en clicks bedacht Robin dat het geweldig zou zijn om een verlanglijstje te hebben dat het internet afspeurt naar de items die erop staan en hem vervolgens informeert over de beste match.

Wanneer een potentiële klant wordt geconfronteerd met het probleem om boven zijn limiet uit te geven aan een bepaald product, zal hij waarschijnlijk op internet gaan voor de goedkoopste deal die er is. Het obstakel dat hij misschien niet kent, is dat niet alle beste deals binnen zijn bereik liggen.

“Verbind vraag met aanbod en laat deals gebeuren”, vat Robin van der Vliet het idee achter Whoomp samen.

De deals zijn niet willekeurig geselecteerd. Whoomp is een volwaardig ecosysteem dat kopers en verkopers met elkaar verbindt. De klant profiteert door geld en tijd te besparen. Online retailers en lokale winkeliers bieden hun beste producten aan. Dankzij Whoomp zijn beiden verbonden en kunnen zij achteraf zelf de keuze maken of ze doorgaan met de deal of niet. Dit maakt het proces organisch in plaats van te richten op analytics alleen.

Whoomp verwijdert de intermediair tussen de klant en het beste aanbod op de markt. In dit geval is het de tijd die de klant besteedt aan het zoeken op het internet naar de beste beschikbare deal.

De volgende stap voor Whoomp is om zich te evolueren naar een toekomstige generatie marktplaats. Robin zorgt er samen met Moqod voor dat het hand in hand gaat met de ontwikkeling van AR en VR. Het opent deuren naar een toekomst waarin deals en producten op maat worden gemaakt. Maatwerk vormt de sleutel tot efficiënte tijd, energie en geld.

“Bespaar tijd, bespaar energie, bespaar geld, bespoedig de deals”, — de ideeën die de filosofie van Whoomp samenvatten.