Persbericht - Na het succes van de spraakmakende wifi campagne met de katten komt KPN nu met een vervolg waarin de rode kat wederom de hoofdrol speelt. Ditmaal zien we de kat samen met zijn vriendjes feestelijk genieten van KPN Glasvezel.
Creative Directors Gijs Sluijters en Joris Tol: “We waren verrast dat de Wifi-kat zo’n enorme hit was.
Er verschenen spin-offs op YouTube en op TikTok genereerde de vibende kat meer dan 22 miljoen interacties.
Voor de Glasvezel campagne hebben we dus gekeken of we weer iets met de aanstekelijkheid van die kat konden doen.” In de film – opnieuw in samenwerking met regisseur Mattias Schut van Holy Fools – zien we dat de rode kater ontdekt dat er bij hem thuis, net KPN Glasvezel is geïnstalleerd. En dat is reden voor een feestje met zijn kattenvriendjes op de beat van de 90’s hit ‘Can’t touch this’ van MC Hammer.
Het feest gaat verder op alle andere touchpoints in de campagne.
Zo zien we de katten nog terug op alle andere awareness gedreven kanalen zoals social, display, in de winkels en (D)OOH. Iets dieper in de funnel richting de transactie wordt er gekozen om het nieuwe visual device van KPN Glasvezel in te zetten. Met dit device, dat staat voor snelheid, stabiliteit en flexibiliteit, worden in de campagne alle voordelen van First Class Internet benadrukt.