Persbericht - Koninklijke Metaalunie kiest Omnicom PR Group (OPRG) als langdurige partner
Omnicom PR Group gaat samen met Koninklijke Metaalunie werken aan het vergroten van de zichtbaarheid van de mkb-maakindustrie door middel van een langdurige campagne die zich richt op verschillende doelgroepen, zoals het algemeen publiek evenals huidige en toekomstige medewerkers. De 15.000 leden van Koninklijke Metaalunie zijn mkb-ondernemers die metaalgeoriënteerde producten maken, repareren en onderhouden. Het gaat om hele innovatieve producten, maar ook om onmisbare alledaagse producten, zoals een traplift voor ouderen, leidingen, en onderdelen voor onze auto’s, schepen en windmolens.
Adriaan Vonk, Directeur Dienstverlening & Branches Koninklijke Metaalunie: ”Voor Metaalunie is het heel belangrijk dat we in deze zichtbaarheidscampagne samenwerken met een partner waarvan we echt het gevoel hebben dat ze de mkb-maakindustrie en de wensen van onze leden begrijpen. Wij waren op zoek naar een ‘cultuurmatch’. Daarom hebben we tijdens de pitches vooral gekeken naar hoe de samenwerking eruit zou zien. Daarnaast willen we ons richten op meerdere doelgroepen, waaronder politiek Den Haag. Dan helpt het enorm dat OPRG een brede dienstverlening heeft en bijvoorbeeld publicaffairsspecialisten in huis heeft.”
Rosalinde van de Wall, Managing Director OPRG Nederland, vertelt: “Met deze langdurige samenwerking kunnen wij als communicatieconsultants onze kracht laten zien en daadwerkelijk het verschil helpen maken. We werken met Koninklijke Metaalunie aan een geïntegreerde aanpak, waarbij we Metaalunie en haar leden helpen om ‘het verhaal van de sector’ te vertellen. We zijn trots dat we samen gaan werken om te laten zien wat deze maatschappelijk relevante sector allemaal bijdraagt aan ons dagelijks leven.”