Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

ISDN stopt: 6 redenen waarom je nu over moet stappen naar bellen vanuit de cloud

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:24:29

Persbericht - Het traditionele telefonienetwerk bereikt het einde van zijn carrière en vanaf 1 september 2019 kan er niet meer gebeld worden via ISDN. Veel bedrijven bellen nog via ISDN en zijn zoekende naar een future-proof alternatief. Gelukkig is er een prachtig alternatief voor ISDN: VoIP of te wel bellen vanuit de cloud. OZMO cloud communications somt vijf voordelen voor je op.

Met cloud telefonie of te wel VoIP heb je een telefooncentrale in de cloud. Het perfecte alternatief voor ISDN. Dit houdt in dat er gebeld wordt over een internetlijn in plaats van een analoge of digitale telefoonlijn. En dit levert je veel voordelen op:

1: Het is een stuk goedkoper

Met VoIP bel je via internet en dat is goedkoper en veelzijdiger dan ISDN. Kort gezegd: je ontvangt en krijgt meer voor minder geld. Dat komt omdat je een virtuele telefooncentrale hebt, in plaats van een fysieke en je hoeft ook geen hardware meer aan te schaffen. Mocht je het willen, kun je zelfs alles doen vanaf je mobiele telefoon. Maar daar komen we zo nog op.

2: Je bent altijd en overal bereikbaar

Als ondernemer weet je dat het van levensbelang is dat je uitstekend bereikbaar bent. Met bellen via VoIP kun eenvoudig overal werken, zoals bijvoorbeeld op je thuiskantoor. Zo kan je overal waar je internet hebt, bellen zoals op de zaak. Je belt gewoon uit met het zakelijke telefoonnummer en daarnaast kunnen inkomende zakelijke telefoontjes worden ontvangen.

3: Je kunt je zakelijke telefonie integreren met je mobiele telefoon

Heb je twee simkaarten of zelfs twee toestellen? Dat is met VoIP verleden tijd, want je kunt gebruik maken van VAMO. De afkorting VAMO staat voor Vast-Mobiel. Het telefoonverkeer dat normaal binnenkomt via een vast (net)numer, kan nu ook op je mobiel overgaan. Met een handige app heb je je zakelijke telefoonboek gewoon op je mobiele telefoon en kun je bij het uitbellen kiezen met welk nummer je belt. 

4: Je kunt je telefooncentrale koppelen aan je CRM-systeem

Nooit meer: sorry met wie spreek ik? Als je je cloud telefooncentrale koppelt met je CRM-systeem (bijvoorbeeld door middel van Unilinxx) krijgt je klantvriendelijkheid een flinke boost. Bij een inkomend gesprek zie je meteen wie er belt en kun je dus gepersonaliseerd de telefoon opnemen. Je klant zal denken dat je hem kent 😉 Daarnaast kun je bellen vanuit je CRM-systeem en wordt gesprekstijd automatisch bijgehouden. Handig wanneer je wilt factureren!

5: Je ziet altijd wie er beschikbaar is

Nooit meer een klant terug uit de wacht halen omdat de collega naar wie hij doorverbonden moest worden tóch niet op zijn plek zit. Dankzij de software van OZMO kun je altijd zien wie van je collega’s beschikbaar is, óók de collega’s die op pad zijn (dankzij VaMo). 

6: Je kunt een stuk efficiënter werken

Krijg jij steeds telefoontjes die eigenlijk niet voor jou zijn bedoeld? Met de klantcontact center-tool iQueue wordt alle communicatie – van telefonie tot webchat – direct gedistributeerd naar de juiste medewerker(s). Hierdoor ontvang je nooit meer telefoon die niet voor jou bestemd is en kun je voor diverse communicatiekanalen, zoals Twitter, WhatsApp en Web chat, pushberichten ontvangen in de iQueue taskbar.