iO helpt Leolux met nieuwe gebruikerservaring voor jonger doelpubliek

Laatst bijgewerkt: 08-12-2022 19:21:00

Persbericht - De samenwerking tussen iO en Leolux is geen nieuw verhaal. De meubelbouwer rekende in 2021 al op de digitale expertise van iO voor de website van dochterbedrijf Pode.

De samenwerking tussen iO en Leolux is geen nieuw verhaal. De meubelbouwer rekende in 2021 al op de digitale expertise van iO voor de website van dochterbedrijf Pode. Na het succes van die website koos Leolux dus opnieuw voor iO om ook de website van het moederbedrijf onder handen te nemen.

De grootste uitdaging voor iO: Een gebruikerservaring creëren die een jonger doelpubliek aantrekt zonder de huidige kopers van Leolux te verliezen.

Premium merkervaring online
Het was belangrijk dat de premium merkervaring van Leolux ook online doorvertaald wordt naar een vlotte, aantrekkelijke website. Voor die website hielp iO niet alleen met development, visuele identiteit, SEO, en UX/UI design. Ook bij de bepaling van de nieuwe doelgroep stond het end-to-end agency Leolux bij.

“Leolux heeft dit jaar op diverse vlakken een volgende stap gezet in het optimaliseren van de merkidentiteit. Het creëren van een nieuwe high-end digitale merkbeleving die perfect matcht met ons merk is een taak die we vol vertrouwen bij iO hebben neergelegd. Na de eerdere ervaring — de lancering van de nieuwe Pode website — is het hele proces wederom heel soepel verlopen. De wensen op het gebied van kwaliteit en techniek lagen hoog maar iO heeft deze boven verwachting geleverd. Wat de toekomst van Leolux ook gaat brengen, met iO gaan we deze met veel vertrouwen tegemoet,” zegt Harold Lunenburg, Senior Online Marketeer bij Leolux Furniture Group.