Persbericht - Als bedrijf bent u gefocust op het leveren van een dienst of product. U wilt uw klant in de watten leggen zodat uw klant helemaal blij wordt. Belangrijk is echter wel dat u de factuur voor deze dienst of product op tijd krijgt betaald. Zo niet, dan kan dit zomaar zorgen voor financiële zorgen bij uw eigen bedrijf en dat kan nooit de bedoeling zijn. 3 tips die u kunnen helpen uw factuur op tijd betaalt te krijgen.
1. Check de kredietwaardigheid middels een kredietrapport.
Het is verstandig om elke klant te controleren op de kredietwaardigheid vooraf aan de levering van het product of dienst. Hiervoor heeft u een kredietrapport nodig. Deze kunt u eenvoudig bestellen op www.kredietrapportaanvragen.nl. Hier besteld u al een kredietrapport voor slechts 6,95 euro per stuk. Is de kredietwaardigheid van uw klant niet positief? Ga dan met uw klant hierover in gesprek of kies ervoor om niet te leveren.
2. Vooraf betalen/betaling van een voorschot
De eenvoudigste mogelijkheid zou kunnen om uw klanten te vragen om betalingen te voldoen voordat u de goederen of diensten levert. Vooruit betalen dus. De afgelopen jaren is vooruit betalen steeds gebruikelijker geworden. U kunt het tevens bevorderen door een extra korting te geven.
3. Korte betalingstermijn
Vooraf betalen kan natuurlijk niet altijd. En een kredietrapport is nooit een 100% garantie. Maar zorg altijd dat uw betalingstermijn zo kort mogelijk is. Het liefst zo kort dat u betaald krijgt bij ontvangst.
Dit voorkomt dure kredietverzekeringen en factoring constructies. Maar ook dat kan in sommige gevallen een uitkomst bieden.