Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Hoe een Google Partner jou helpt het maximale uit je Google-advertenties te halen

Laatst bijgewerkt: 13-01-2022 16:00:09

Persbericht - Google is de meestgebruikte zoekmachine waardoor veel bedrijven afhankelijk zijn van bezoekers die via Google Ads binnenkomen. Het Google partnership programma is opgesteld om internet marketing bedrijven te onderwijzen en ondersteunen zodat Google Ads optimaal wordt ingezet. Google Ads is een marketingmiddel dat wordt ingezet om meer klanten te werven door online advertising.

Ieder jaar voert Google wijzigingen door, waarvan er een aantal significant effect hebben jouw resultaten uit Google Ads. Om de concurrentie af te troeven, is het daarom noodzaak om steeds up-to-date te blijven. 

Aangezien bedrijven vaak niet de mankracht of expertise hebben om goed converterende advertenties neer te zetten wordt er vaak een SEA bureau ingezet voor online marketing gerelateerde taken. 

Wat betekent het om een Google Partner te zijn?

Google Partners kun je herkennen aan de Partner Badge die zichtbaar is op de website. Om te garanderen dat een Google Partner voldoende ervaring heeft in het opzetten, beheren en optimaliseren van Ads campagnes moeten bedrijven minstens aan de volgende 3 voorwaarden voldoen:

  1. Accountprestaties
    Google Ads campagnes moeten goed ingesteld worden voor optimale prestaties van de advertenties. Google meet dit met behulp van een optimalisatiescore. Deze score moet tenminste 70% zijn om door Google als voldoende beschouwt te worden.
  2. Certificeringen
    Tenminste 50% van de accountbeheerders binnen een bedrijf hebben succesvol de Google Ads trainingen afgerond en de bijbehorende certificaten behaald.
  3. Accountuitgaven
    Gezamenlijk besteden de beheerde accounts $10.000 in 90 dagen. Hiermee toont een bedrijf namelijk aan dat ze actief genoeg zijn op Google Ads.

Deze prestaties worden jaarlijks gemeten en de certificeringen dienen jaarlijks opnieuw behaald te worden door de medewerkers van het bedrijf. Hierdoor blijft de kennis van de marketeers up-to-date. Ook maken ze op deze manier kennis met nieuwe functionaliteiten binnen het Google Ads platform. Daarnaast moeten bedrijven ook een volledig bedrijfsprofiel hebben op Google.

Meer dan alleen Google Ads

Een Google Partner certificaat laat zien dat een Partner is geslaagd voor het Google Ads examen en over de meest recente Google Ads kennis beschikt. Echter staat een certificaat alleen niet garant voor een goedlopende campagne. 

Naast het belang van een samenwerking met een gecertificeerd bedrijf vervult ODIV niet alleen de rol van adverteerder, maar komt het neer op een uitgebreid partnership die op een persoonlijke en transparante werkwijze bedrijven voorziet van professionele specialisten met een onderzoekende mindset die vernieuwende inzichten met zich meebrengt.

De voordelen van het samenwerken met een Google Partner

Het vereist niet veel kennis om een advertentie op te zetten, het is echter wel de bedoeling om winstgevend te adverteren en het maximale uit je marketingbudget te halen. Wanneer je samenwerkt met een Google partner krijg je de garantie dat er met de volledige door Google beschikbaar gemaakte expertise gewerkt wordt. Daarbij heeft een bedrijf veel ervaring met meerdere accounts en budgetten. 

Elk nieuw Google Ads account krijgt bij beheer van een Google Partner ook altijd €400,- advertentiebudget bij besteding van €400,- in de eerste 60 dagen van het nieuwe account.

Voor een volledig in Google Ads gespecialiseerd online marketing bureau die het maximale resultaat uit je campagnes haalt, ben je bij ODIV aan het juiste adres.