Geen producten in je winkelwagen.

Het best bewaarde startup geheim uit de recruitment wereld gaat global!

Laatst bijgewerkt: 07-09-2021 01:00:07

Persbericht - Amsterdam 13-09-2021, Na zelf een aantal jaar een traditioneel werving en selectie bureau gerund te hebben en ondervonden hoe omslachtig...

Amsterdam 13-09-2021, Na zelf een aantal jaar een traditioneel werving en selectie bureau gerund te hebben en ondervonden hoe omslachtig en onnodig duur het hele recruitmentproces kan zijn, begon Karim Akhlal in 2015, destijds als eerste in Europa, een vooruitstrevend digitaal recruitment platform. Het platform van Recrout, een woordspeling van Recruitment en Outsourcing, trachtte werkzoekenden op basis van hun talenten en persoonlijkheidskenmerken geautomatiseerd matchen met vacatures en organisaties met behulp van slimme algoritmes en kunstmatige intelligentie.

“Ik ben destijds met Recrout begonnen omdat ik het ontzettend achterhaald vond dat we anno nu met alle kennis, technologie en wetenschap kandidaten nog steeds blijven selecteren of juist afwijzen op basis van een velletje papier dat we het CV noemen. Of nog erger op basis van iemand zijn of haar naam voorkomen, leeftijd en al die andere onzinnige uitsluitingsmechanismen. Gaat dat een organisatie helpen de “oorlog” te winnen?”

Het bedrijf is vijf jaar lang de inspiratiebron geweest van verschillende bedrijven die het voorbeeld van Recrout hebben gevolgd om veel meer te doen met de combinatie van sociale wetenschap en technologie. Een aantal ontwikkelingen in 2020 hebben geleid tot een reorganisatie en het varen van een nieuwe koers. Ditmaal niet om zelf een eigen platform te exploiteren maar om de ontwikkelde technologie en de opgebouwde kennis open te stellen voor iedereen.

Verschillende ontwikkelingen en gebeurtenissen startend met “black lives matters”, de discussies hier in Nederland over arbeidsmarktdiscriminatie en de corona crisis hebben Recrout doen inzien dat het bedrijf op het gebied van objectieve selectie enorm veel waarde kan toevoegen. Niet alleen aan recruitment afdelingen maar ook de hele organisatie kan helpen om op een zeldzaam simpele manier het recruitment proces te automatiseren en te voorspellen welke kandidaten de hoogste kans hebben om succesvol te zijn binnen een specifieke omgevingscontext.

Om ook jouw organisatie op een laagdrempelige kennis te laten maken met hun white-label PAAS (Platform As A Service) technologie, start Recrout met een lanceer campagne om hun nieuwste product wereldkundig te maken.

Recrout combineert de recruitment automation van een ATS systeem met de voorspellende data analytics van een talent assessment systeem om van alle sollicitanten een verrijkt persoonlijkheidsprofiel te creëren en inzichtelijk te maken wat de voorspelbaarheid is van toekomstig werk succes binnen een specifieke omgeving. De opvolger van het traditionele ATS systeem is hiermee een feit.

“In essentie gaat recruitment om juist die mensen te ontdekken die het beste in staat zijn om een bijdrage te leveren aan de doelstellingen van een organisatie. Wat iemand dan persoonlijk wel of niet van iemand vindt dat moet helemaal niet aan de orde zijn binnen het recruitment selectieproces. Met het gebruik van de Recrout software voorkom je dat soort bias EN wordt al het voorwerk en de preselectie helemaal geautomatiseerd. Volledig objectief”

Vanaf heden kan iedereen in Europa voor de maandelijkse prijs van een gemiddelde vacature plaatsing (vanaf €445,- p.m) gebruik maken van de nieuwste innovaties op het gebied van matching-en-selectie technologie, zonder zelf de investering van honderdduizenden euro’s te hoeven maken. De software van Recrout is cloud based wat inhoudt dat je dus geen technische investeringen of onderhoud hoeft te doen, een white label omgeving is binnen een uur helemaal ingericht.

Recrout biedt een all-in licentie zonder zorgen. Bovendien kan het Recrout platform gekoppeld worden met bestaande HR systemen.

Is jouw organisatie klaar voor “thé next step” binnen je recruitmentprocess? Tijdens deze lanceer campagne stelt Recrout 10 (GRATIS) licenties beschikbaar om jouw organisatie naar het volgende niveau van recruitment te tillen. Simpel, snel en voor de 10 geselecteerde organisaties ook nog eens geheel gratis voor een heel jaar!

Via de volgende link kunnen geïnteresseerde bedrijven zich aanmelden voor een gratis jaarlicentie.