Het belang van het organiseren van personeelsfeesten voor ondernemers

Laatst bijgewerkt: 08-04-2024 13:58:43

Persbericht - Het klinkt misschien niet direct als de meest praktische manier om de productiviteit binnen je bedrijf te verbeteren, maar een personeelsfeest draagt hier zeker aan bij!

De voordelen van een bedrijfsfeest organiseren

Verbeteren van de teamgeest en samenwerking. Op een bedrijfsfeest leer je je collega’s net iets anders kennen. Je maakt samen iets mee buiten de normale werkzaamheden en hierdoor kunnen er vriendschappen ontstaan die het werk een stuk leuker maakt. Bovendien zorgt de informele setting ervoor dat de teamgeest beter wordt. Je hebt immers leuke dingen om over na te praten.

Waardering en erkenning. Als werkgever is een personeelsfeest organiseren bovendien een goede manier om je personeel te belonen voor het harde werken. Een bonus met kerst is natuurlijk altijd goed, maar af en toe een etentje, een feest of leuke activiteit zorgt ervoor dat ze zich gewaardeerd voelen voor alle werkzaamheden. Ook als het even aanpoten is.

Stressvermindering. We raken allemaal weleens vermoeid van de werkzaamheden. Een uitje organiseren met het hele team zorgt voor de nodige afwisseling in de anders vergelijkbare werkweken. Dit hoeft niet direct groot te zijn. Een borrel organiseren, samen een activiteit doen of een personeelsfeest organiseren in Groningen zodat jullie met z’n allen een hele dag op pad zijn. Hoe vaker dergelijke activiteiten in de planning staan om te zorgen voor een korte pauze van de orde van de dag, hoe beter.

Binding met de zaak. De meesten van ons werken voor het geld en je ziet als werkgever soms dan ook mensen vertrekken voor een hoger salaris. Een goede beloning bieden aan je werknemers is altijd een goed idee, maar échte binding met de zaak krijgt men door samen leuke dingen te doen. In onze omgeving hebben we vaak gezien dat mensen blijven, juist omdat het zo leuk is met z’n allen. Een goede werksfeer is niet uit te drukken in geld.

Planning is belangrijk

Een gedegen planning is voor het organiseren van een bedrijfsfeest belangrijk. Let op dingen als een mooie activiteit, een lekker diner of lunch, vervoer en dat soort dingen. Het is zaak om eerst een goede datum af te stemmen, een mooie locatie te regelen en vervolgens te zorgen dat jullie er samen een mooie dag van maken. Wij bij De Paalkoepel hebben veel ervaring met het organiseren van mooie bedrijfsfeesten. Wil je de volledige dag uit handen geven? Neem dan contact met ons op en we helpen jullie graag verder.