Persbericht - Amsterdam, 3 oktober 2018 – De toenemende schaarste onder commercieel personeel vergroot de noodzaak van het hebben van een gerichte marketing- en salesstrategie. Met inzicht in de eigen marktpositie en trends in deze markt kan gericht invulling worden gegeven aan efficiënte verkoopinspanningen in sectoren en markten met het grootste groeipotentieel. Bedrijfsinformatiespecialist Graydon lanceert daarom in drie landen Marktanalyse, een datagedreven oplossing die bedrijven op basis van hun eigen data inzicht geeft in o.a. de marktomvang, hun marktpositie en het potentieel van de markt.
Wilt u nieuwe markten aanboren of bestaande segmenten uitbreiden? Klik dan hier.
Met de groeiende economie lijken de commerciële kansen voor het oprapen. Om deze te kunnen verzilveren is het juist van belang om inzicht te hebben in waar die commerciële kansen zich precies bevinden. Zeker nu er een toenemend tekort is aan salespersoneel waardoor het efficiënt benutten van de beschikbare arbeidskracht nog belangrijker wordt.
Met Marktanalyse biedt Graydon bedrijven gepersonaliseerde rapportages met visuele overzichten die in één oogopslag laten zien hoe hun marktpositie eruitziet. Er wordt in kaart gebracht hoe groot een markt is en hoe een bedrijf in die markt presteert qua marktaandeel en omzet. Bedrijven kunnen onder meer inzicht krijgen in de geografische spreiding van klanten per vestiging, de verhoudingen binnen de klantenportefeuille op basis van omzet of hun omzet in bepaalde focussectoren ten opzichte van andere sectoren. Rob Veneboer, Chief Operating Officer van Graydon: “Met deze inzichten kunnen onderbouwde uitspraken worden gedaan over de groeipotentie van een vestiging, regio of klantsegment op basis waarvan marketing- en salesstrategieën gericht kunnen worden aangescherpt.”
“Veel bedrijven realiseren zich niet dat ze zelf al op een behoorlijke berg data zitten waar ze een hoop informatie uit kunnen afleiden. Wanneer bedrijven hun eigen klant- en omzetgegevens onder de loep nemen en afzetten tegen de gehele bedrijfspopulatie ontstaat een gedetailleerd inzicht in hoe hun marktpositie eruitziet. Met deze informatie kunnen bedrijven eenvoudig bepalen op welke regio’s of klantsegmenten zij hun commerciële mensen moeten inzetten om te kunnen groeien of welke klanten zij juist in de gaten moeten houden vanwege een verhoogde kans op faillissement”, aldus Veneboer.
Graydon Marktanalyse is een uitgebreide en datagedreven rapportage die bedrijven mede op basis van hun eigen gegevens unieke en gepersonaliseerde inzichten geeft in hun markt, marktpositie en marktpotentieel. Met deze informatie kunnen bedrijven gerichte marketing- en salesstrategieën bepalen en zo hun commerciële successen laten groeien. Marktanalyse biedt daarmee een oplossing voor het tekort aan commercieel personeel omdat het laat zien waar de verkoopinspanningen het beste aan kunnen worden besteed. De rapportages zijn uniek voor elk bedrijf doordat ze aansluiten op hoe het verkoopkanaal van een bedrijf is ingericht, zoals bijvoorbeeld de marktsegmenten of regio’s waarin het bedrijf opereert. De rapportage geeft onder meer antwoord op vragen als: hoe ziet mijn markt eruit? Wat is mijn positie binnen die markt? Wat is mijn marktaandeel? Wat is de omzet per sector of regio? Waar zit nog potentie?. “Hiermee bieden we marketing- en salesmanagers een slimme oplossing die hen laat zien waar commerciële kansen liggen, zodat commerciële inspanningen effectief ingericht kunnen worden en waarmee we bedrijven helpen groeien”, aldus Veneboer. Marktanalyse is beschikbaar in zowel Nederland, België als het Verenigd Koninkrijk.
Wilt u nieuwe markten aanboren of bestaande segmenten uitbreiden? Klik dan hier.