Winkelmand

Geen producten in je winkelwagen.

Groei in tijden van Corona: Nieuwe toptalenten voor Wakuli

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:31:45

Persbericht - Amsterdam, 12 oktober 2020 – Wakuli, de social enterprise uit Amsterdam die met/door haar Direct Trade de conventionele koffie-industrie op zijn kop zet, trekt nieuw talent aan. Terwijl bij veel organisaties de ene ontslagronde de volgende opvolgt, start bij Wakuli Lieke Hallegraeff (27) als nieuwe B2B manager terwijl afgelopen zomer Joli Seelen (28) er haar entree maakte als Head of Growth. Een positieve trend die past bij de kritische blik van jong talent; werken voor bedrijven waarbij groei en impact maken hand in hand gaan. Hallegraeff studeerde af in International Management en was hiervoor werkzaam bij Salesforce. Seelen komt bij Unilever vandaan.

“Ambitie om impact te maken”

Hallegraeff maakte de overstap naar Wakuli weloverwogen met de ambitie om verandering in de wereld teweeg te brengen. “Mijn generatie zoekt naar méér dan alleen een ambitieuze baan op de Zuidas; maar naar een rol waarbij je écht verschil kunt maken”, aldus de nieuwe B2B manager. “Ik geloof dat wanneer bedrijven goed willen doen, ze de commerciële mindset niet moeten schuwen. Juist daarmee behaal je lange termijn impact en succes.”

 

Growth marketeer voor een betere wereld

Ook collega Joli Seelen, afgelopen juni gestart als Head of Growth, waagde de sprong van de corporate wereld naar een impact startup. “Wat ik fijn vind aan de switch is dat je niet uitgaat van de skills van anderen, maar overal zelf induikt. We zetten dingen klein in, zodat fouten maken mag en je gemakkelijk kunt bijsturen en opschalen. Maar wat nog belangrijker voor mij is: bij Wakuli gaan groei en impact écht hand in hand. Het één versterkt het andere, waardoor je, zelfs als growth marketeer, bijdraagt aan een betere wereld!”

 

Op kantoor of thuis; Wakuli en Wifi

De komst van de nieuwe collega’s vormt de basis van de nieuwe plannen voor Wakuli om verder te groeien en de afzetmarkt uit te breiden richting het bedrijfsleven. “We willen een verbinding leggen tussen het aanbod van Wakuli koffie en de grote corporates, die zodoende ook een steentje bij kunnen dragen aan een betere wereld,” deelt Hallegraeff. “Daarnaast is het juist in deze tijd belangrijk om goed voor je werknemers te zorgen en daar hoort lekkere koffie bij; Wakuli en Wifi zijn de twee cruciale factoren voor een fijne werkdag – thuis of op kantoor.”

 

Over Wakuli

Wakuli is in 2019 opgericht door Yorick Bruins en Lukas Grosfeld. Bruins werkte jarenlang als adviseur voor boerencoöperaties in Oost-Afrika en zag dat de huidige koffiemarkt niet deugt. Samen met Lukas kwam het Wakuli concept tot stand. De impact startup uit Amsterdam is gespecialiseerd in kwaliteitskoffie die in eigen huis wordt gebrand. Naast versheid en kwaliteit focust het bedrijf zich op duurzaamheid en impact. Zij hebben zich ten doel gesteld om in 2025 één miljoen huishoudens in heel Europa te verbinden met 50.000 koffieboeren. Door Direct Trade halen zij alle overbodige schakels uit de doorgaans lange koffieketen. Zodoende creëren zij shared value aan beide kanten van de keten: beter betaalde boeren en koffiedrinkers die vers gebrande specialty koffie thuis geleverd krijgen door de brievenbus. Wakuli koffie is te koop via een flexibele abonnementsvorm, direct afgesloten door de klant. Zie voor meer informatie www.wakuli.com.