Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Geef je vandaag de dag nog een aansteker met bedrijfsnaam weg?

Laatst bijgewerkt: 29-06-2023 12:00:04

Persbericht - De overheid doet er alles aan om het roken te ontmoedigen. In geen enkele openbare gelegenheid mag het meer. Rookkamers in de horeca moeten sluiten.

Je mag alleen nog buiten roken of in je eigen huis. Zelfs pretparken overwegen een rookverbod in de rij bij de attracties. Daarnaast worden sigaretten en shag steeds duurder en binnenkort ook niet meer te koop in de supermarkt en uiteindelijk ook niet meer bij tankstations. Met andere woorden: is er nog wel toekomst voor de aansteker met bedrijfslogo?

Het blijft een leuk hebbeding

Het grappige is dat een aansteker met logo ook gretig aftrek vindt bij niet-rokers. Als je ze uitdeelt op een beurs of congres dan zullen er maar weinig mensen zijn die hem niet aanpakken onder het motto ‘Nee dank je, ik rook niet’. Want een aansteker kun je natuurlijk nog voor meer doeleinden gebruiken dan alleen maar voor het aansteken van je sigaret. Bovendien neem je ze gemakkelijk mee in je tas. Vooral romantische mensen zijn er dol op, want je kunt er immers ook prima kaarsen en waxinelichtjes mee aansteken.

Je bedrijfsnaam onder de aandacht brengen

Bedrijven laten nog steeds aanstekers bedrukken om hun bedrijfs- of merknaam onder de aandacht te brengen. Het blijft een prima manier, vooral omdat je op de aansteker je webadres of zelfs een QR-code kunt laten drukken. Op die manier leidt je degene die de aansteker ontvangt gemakkelijk naar je website. En dat kan dan weer veel opleveren, zoals een bestelling, een opdracht of de aanvraag van een offerte. Bovendien gaat het om een product dat vrij goedkoop in aanschaf is, zeker bij de afname van een groter aantal. Bij het bedrukken van artikelen zijn de kosten per stuk altijd lager als je een groter aantal bestelt. Dat heeft te maken met het moeten instellen van de apparatuur voor de bedrukking.

Toch liever een ander artikel met je bedrijfslogo?

Natuurlijk hoef je niet voor een aansteker te gaan. Je kunt ook een ander item kiezen om je bedrijfsnaam op te laten drukken. Pennen zijn nog altijd heel populair, evenals mokken, petjes en paraplu’s. Maar die zijn vaak wel duurder in aanschaf en dus minder geschikt als ‘strooigoed’. Maar de aansteker is populair omdat je die gemakkelijk kunt uitdelen, zelfs op straat tijdens een buitenevenement. Bezoekers of passanten kunnen hem direct in hun jaszak steken. Bij thuiskomst is de kans groot dat de aansteker nog eens goed wordt bekeken. Als de dienst die wordt aangeboden de ontvanger aanspreekt is de kans groot dat hij de website zal raadplegen voor meer informatie. Kies voor een bedrukking die niet gemakkelijk vervaagt of loslaat. Zo laat je als bedrijf een onuitwisbare indruk achter. En dat is precies waar een relatiegeschenk voor is bedoeld. Het is immers een investering waar je wat voor terug wilt.