Gaat ThePhoneLab een hoofdrol spelen in de telefoonreparatiemarkt?

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:22:02

Persbericht - Wandel door de Kinkerstraat in Amsterdam en je hebt waarschijnlijk al meer telefoonzaken gespot dan op twee handen te tellen. Voor de jongens achter ThePhoneLab was dit geen reden om af te zien van het verwezenlijken van hun droom. In tegendeel, het heeft ze juist gemotiveerd om te komen waar ze nu staan. Het idee begon als een beschonken hersenspinsel tijdens een gezamenlijke wintersport. De onderneming werd gestart vanuit huis, waarbij de focus lag op het customizen van de destijds populaire iPhone 4. Inmiddels zijn we een aantal jaar verder en telt het ThePhoneLab-imperium sinds half april maar liefst drie winkels. Oprichters Danny ten Nijenhuis (23) en Boris Blijham (25) over hun succes.

Drie filialen

Twee jaar geleden openden Danny en Boris hun eerste winkel aan de Marnixstraat te Amsterdam. Een klein pandje waarin het bedrijf al gauw uit zijn voegen groeide. Na een succesvol eerste jaar openden de ondernemers een tweede zaak aan de Van Woustraat. Nu, ruim een jaar later, is het tijd voor een derde grote stap: Amsterdam Oud-Zuid en de zakelijke markt op de Zuidas veroveren.

Succes

Stap één van de filialen binnen en je snapt waarom dit concept een succes is: het is fris, vernieuwend en de ruimtes zijn strak. Bovendien wordt je welkom geheten door een stel jonge enthousiastelingen in witte labjassen. Onder het genot van een verse kop koffie kan je wachten terwijl je telefoon wordt gerepareerd.

Transparantie

Daarnaast is “transparantie van de reparatiemarkt” een van de belangrijkste doelen voor deze gasten. Ten Nijenhuis: “Niks is zo vreselijk als je nieuwe iPhone in een dubbelzinnig winkeltje afgeven en hopen dat je ‘m heel terugkrijgt. Vaak is het zo dat je geen idee hebt wat ze ermee doen en betaal je de hoofdprijs voor slechte kwaliteit.”

Snelle service

“Met alleen transparantie waren we er niet gekomen” vult Blijham aan. “Ik kwam er al snel achter dat mensen helemaal geen zin hebben om hun telefoon een dag kwijt te zijn. Toen we nog repareerden vanuit huis bleven de mensen soms op de stoep wachten totdat ik klaar was.” Met hun 30 minuten-service zijn ze pionier in het snel repareren van smartphones en tablets

Ophalen en brengen

Inmiddels bieden de jongens meer dan alleen snelle service. Ben je bijvoorbeeld in de binnenstad en zie je geruisloos een rode scooter met dito geklede bestuurder voorbij zoeven? Grote kans dat het een van de jongens van ThePhoneLab is. Vooral Danny rijdt gedurende de dag veel heen en weer tussen privé en zakelijke klanten, die kiezen voor het gemak van de haal- en brengservice: “Ideaal voor de hardwerkende Nederlander.”

Toekomst

De volgende stap? Die hebben deze ondernemers zelf nog niet helemaal concreet. Verder dromen doen ze ondertussen wel. “Uiteindelijk willen we hét reparatiebedrijf van Nederland worden.” Groningen, Rotterdam, Utrecht of Maastricht, wie zal het zeggen? Zo ver zijn Boris en Danny nog niet. Wat wel vast staat, is dat we zeker meer van ze gaan horen.

Heb jij een telefoon of ben je benieuwd geworden naar meer? Kijk dan op www.thephonelab.nl of volg ze op Facebook.