Fintech bedrijf Yezzer lanceert vergelijker mét online afsluitstraat voor verzuimverzekeringen

Laatst bijgewerkt: 18-12-2020 10:21:25

Persbericht - Een paar jaar geleden kwam deze scale-up, gericht op het digitaliseren van zakelijke verzekeringen voor ondernemers, al als eerste partij in Nederland met een vergelijker voor arbeidsongeschiktheidsverzekeringen waarbij je de AOV ook meteen online kan aanvragen.

Deze week had Yezzer weer een primeur maar nu met een vergelijker inclusief volledige online afsluitstraat voor verzuimverzekeringen voor ondernemers. Daarmee kunnen ondernemers zelf, met een paar muisklikken, online een verzuimverzekering vergelijken èn direct afsluiten. Reden voor Yezzer om ook de wereld van verzuimverzekeringen op de schop te nemen, is dat het een belangrijke verzekering voor ondernemers met personeel is, máár dat het ook een dure verzekering kan zijn. Veel ondernemers willen daarom inzicht krijgen in wat er in de markt is en wat je er voor betaalt. De vergelijker mèt online afsluitstraat komt mooi op tijd want veel ondernemers gaan juist aan het einde van het jaar op zoek naar een nieuwe verzuimverzekering.

Verzekeren voor ondernemers zonder stoffigheid

De ondernemers achter Yezzer, Adriaan van Loon en Annette Wassenaar, hebben als missie om verzekeren voor ondernemers goedkoper, maar vooral ook moeiteloos en minder stoffig te maken. Daar liepen ze zelf tegen aan bij het opzetten en uitbouwen van hun eerdere ondernemingen. Door hun achtergrond snappen ze wat ondernemers willen en spreken ze de taal van de ondernemer. Geen moeilijk vakjargon maar gewone taal. Bij Yezzer zetten ze slimme technologie in om hun doel te bereiken. Zoals ze zelf op hun site zeggen:

“De verregaande digitalisering van onze wereld is een feit, behalve in de verzekeringswereld. Daar gaat het er nog lekker ouderwets aan toe, met een adviseur in pak en word-documenten via de e-mail. Bij Yezzer nemen geen genoegen met deze status quo in de verzekeringsland.”

Premies van verzuimverzekeringen vergelijken loont

Met de verzuimverzekering dek je als ondernemer de kosten van loondoorbetaling bij ziekteverzuim van personeel. De verzuimverzekering is wettelijk niet verplicht maar je bent wèl verplicht om een werknemer door te betalen als de medewerker ziek is of niet kan werken door een ongeval. Bij een arbeidsovereenkomst van onbepaalde tijd ben je zelfs als werkgever 2 jaar lang verplicht om een groot deel van het loon door te betalen. Volgens de Arbobalans 2018 van TNO kost een zieke medewerker gemiddeld €245,- per dag. Daar bovenop komen nog kosten voor verzuimbegeleiding, arbodienstverlening en indien nodig vervanging van personeel. De premie voor een verzuimverzekering ligt gemiddeld tussen de 1,5% en 5,5% van de totale loonkosten. Samengevat, een belangrijke verzekering om te hebben maar het loont om verzuimverzekeringen en hun premies en polissen onderling te vergelijken.

Premies verzuimverzekering inzichtelijk maken

Momenteel biedt Yezzer alleen nog de verzuimverzekeringen van De Amersfoortse (a.s.r) aan. Yezzer gaat de propositie in de komende tijd uitbreiden met andere ziekteverzuimverzekeraars en dienstverlening om ziekteverzuim te voorkomen. Via de site van Yezzer worden de premies van verzuimverzekeringen inzichtelijk gemaakt. Premies van verzuimverzekeringen zijn afhankelijk van meerdere factoren, zoals o.a. het aantal medewerkers en de totale bruto loonsom van het bedrijf. Door verzuimverzekeringen te vergelijken krijg je inzicht in premies en door zelf keuzes te maken over bijvoorbeeld welke wachttijd je wilt en of je werkgeverslasten wilt meeverzekeren, kan je de premiebetaling beïnvloeden. Via Yezzer kan de gekozen verzuimverzekering vervolgens geheel online geregeld worden.